loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شیعه در اسلام

3 (1)

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده سید محمدحسین طباطبایی

گردآورنده کتاب سید هادی خسروشاهی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 216

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 2771 10003022
115,000 103,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب شیعه در اسلام به قلم سید محمدحسین طباطبایی نوشته شده و توسط نشر بوستان کتاب قم منتشر شده است.

کتاب شیعه در اسلام با تشریح کیفیت پیدایش و توسعه مذهب تشیع، به بیان طرز تفکر مذهبی شیعه و معارف اسلامی شیعی پرداخته است.

«شیعه در اسلام» می کوشد هویت واقعی مذهب تشیع را که یکی از دو مذهب بزرگ اسلامی است، به روشنی تبیین کند. نوشتار حاضر با هدف شناساندن حقیقت «شیعه» و «تشیع» در غرب به رشته تحریر درآمده و با توجه به این که در این زمینه کمتر کتابی به زبان فارسی تألیف شده، به این زبان نیز ترجمه و منتشر شده است.

کتاب «شیعه در اسلام» در محافل علمی جهان موقعیت ویژه ای یافت و ترجمه انگلیسی آن نخست در آمریکا و سپس در اروپا به چاپ رسید، در مقیاس وسیعی در سراسر غرب به علاقه مندان عرضه شد، در دانشگاه ها و مراکز تحقیقی ـ تاریخی به عنوان یک ماخذ و منبع اصلی و اصیل در شیعه شناسی، مورد استفاده قرار گرفت و در آکادمی شناخت مذاهب نیز تدریس می شد.

بخش اول این کتاب با عنوان «کیفیت پیدایش و نشو و نمای شیعه» به مباحث آغازین شکل گیری شیعه و کیفیت آن نظیر دلیل جدایی اقلیت از اکثریت سنی و بروز اختلاف، دو مساله جانشینی و مرجعیت علمی، سخت ترین روزگار برای شیعه، شیعه در قرون مختلف و انشعابات شیعه، اختصاص دارد.

«تفکر مذهبی شیعه» عنوان فصل دوم این اثر است که دربردارنده مباحثی چون معنای تفکر مذهبی، ماخذ اساسی تفکر مذهبی در اسلام و راه هایی که قرآن کریم برای تفکر مذهبی نشان می دهد، است.

بخش آخر «اعتقادات اسلامی از نظر شیعه دوازده امامی» نام دارد که مسایل خداشناسی، پیغمبرشناسی، معادشناسی، امام شناسی، اجمالی از تاریخ زندگی دوازده امام(ع) و بحث در ظهور حضرت مهدی(عج) از نظر عمومی و خصوصی را شامل می شود.

در نمایه کتاب نیز آیات و اعلام مرتبط با مباحث کتاب گردآوری و تنظیم شده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما