loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تفسیر موضوعی نهج البلاغه؛ برگرفته از آثار علامه جعفری

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده کریم فیضی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 192

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

شرح و تفسیر برخی از موضوعات مهم مطرح شده در نهج البلاغه برگرفته از آثار محمدتقی جعفری است. در ابتدای این اثر به توصیف ابعاد علمی و معنوی شخصیت امام علی(ع) از زبان خود ایشان و نیز مروری کوتاه بر زندگانی آن امام پرداخته شده و پس از آن توصیفی از کتاب نهج البلاغه و اسناد ان و نیز مبانی استدلال در این کتاب به عنوان دومین کتاب معرفتی بشر ارایه شده است. آنگاه به موضوعاتی در نهج البلاغه همچون: الهیات و خداشناسی، انسان شناسی و مبانی اخلاقی و معرفتی آن، هستی شناسی، دین شناسی، اسلام شناسی، پیامبرشناسی، امام شناسی، قرآن شناسی، بایسته های اخلاقی مانند اصول و مبانی تهذیب نفس، اصول سیاست اسلامی به ویژه مسأله حکومت، فتنه شناسی، مبانی اجتماعی دین اسلام، شناخت عرفانی، دنیاشناسی و آثار حب دنیا، شکل گیری و فروپاشی تمدن ها، آموزه های اقتصادی اسلام، راه و رسم زندگی برتر و مسایلی در باب حکمت و حیات معقول از دیدگاه نهج البلاغه اشاره شده و دیدگاه های محمدتقی جعفری در این موضوعات منعکس شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
گزیده کتاب کاربران
امیرحسین کیوانی راد
ارزش و زندگی

در صفحه ای از کتاب حاضر از قول ماکس پلانک،فیزیکدان، آمده(صفحه81):هرانکاری از ارزش زندگی انکاری از اندیشه بشری است،بنابراین هر انکار ارزش زندگی نه تنها انکار شالوده حقیقی علم است،بلکه انکار دین نیز هست.

وبعد می افزایند(مولف):"همکاری فهم با اراده لطیفترین میوه فلسفه را-که همان اخلاق است-به دست می‌دهد، علم از آن جهت که عشق به حقیقت و قدسیت را با خود می آورد بر ارزش‌های اخلاقی زندگی می افزاید."

10 اسفند 1401

محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما