loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مثبت شهر

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده سمیه اصلانی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 124

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27756 10003022
5,000 4,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب مثبت شهر در قالب چهار فصل به بررسی رابطه آدمی با انسان های پیرامون زندگی خود در قالب روابط فردی، رابطه با مجموعه افراد در فضای زندگی آپارتمان نشینی، رابطه آدمی با محیط زیست و اصول شهروندی پرداخته است.

کتاب مثبت شهر، از «مقدمه، فصل های آدمی و دیگران، آدمی و آپارتمان نشینی، آدمی و محیط زندگی اش، آدمی و اصول شهروندی» گردآوری شده است.

در فصل اول عناوین: «صلح و دوستی و سلامتی، تزریق حال خوش، آدم های دوست داشتنی، حرف حساب هدیه دهیم، بده بستان های زندگی، تنهایی با طعم تلفن همراه، مخلوط سیب زمینی و لبو» آمده است.

نویسنده در بخش «حرف حساب هدیه دهیم»، نوشته است: «وقتی می خواهیم به کسی هدیه ای بدهیم، حتما دوستش داریم و هر چقدر که آن فرد برایمان خاطرش، عزیزتر باشد، وقت و سلیقه بیشتری صرفش می کنیم. کلی با کلمات و عبارات خوشگل سعی می کنیم از زیر زبانش بیرون بکشیم که به چه چیز نیاز دارد یا دقت می کنیم تا علایقش را بدانیم.»

موضوعات «دقت های اول به از جنگ آخر، چه گوارا این آب، میهمان همساده، بایدهای یک آپارتمان نشین، بچه ها و غولی به نام همسایه، صبوری کن صبوری کن صبوری و شریک لحظه های هم» در فصل دوم دیده می شود.

فصل سوم این کتاب به مباحث: «مقدمه، مراقبت از بال فرشتگان، دامان مهربان طبیعت، زمین پلاستیکی، گنج های فراموش شده، اکسیژن سیری چند و گوش خراش های گوش نواز» پرداخته است.

در مقدمه فصل سوم آمده است: «محیط زیست، عبارت آشنا و در عین حال غریبی است. معمولا این کلمه را در کنار جانوران در حال انقراض و یا آلاینده های گلخانه ای و سوراخ شدن لایه اوزون می شنویم. اما این عبارت خیلی فراتر از این حرف هاست و همان طور که از ظاهرش هم پیداست تمام محیط اطراف ماست که در آن زیست می کنیم.»

بخش های: «مقدمه، آدمی شهروند به دنیا نمی آید، دست در دست هم دهیم به مهر، تکه های متفاوت یک پازل، ایست بی قانون ممنوع، خط قرمز حریم ایمن شماست، با لبخند بخوانی، چو ایران نباشد تن من مباد و فرصت همدلی» در فصل چهارم مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما