loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مکتوبات مولانا جلال الدین رومی

ناشر مرکز نشر دانشگاهی

نویسنده جلال الدین محمد مولوی (مولانا)

ویراستار احمد سمیعی

تصحیح و تعلیق توفیق سبحانی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 450

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مکتوبات مولانا جلال الدین رومی تاکنون چهار بار در ایران و ترکیه و ترجمۀ ترکی آن یک بار در ترکیه به چاپ رسیده است، جز ترجمۀ ترکی آن، دیگر چاپها را درواقع می توان یک چاپ به حساب آورد.

پس از گذشت نوزده سال از انتشار مکتوبات مولانا جلال الدین رومی به تصحیح دکتر سبحانی، ویراست دوم آن براساس نسخه ای نویافته به همت مرکز نشر دانشگاهی به چاپ رسیده است. اهمیت مکتوبات و مجموعۀ نامه های ارزشمند مولانا را از زوایای گوناگون می توان بررسی کرد، ازجمله مقدمۀ عبدالباقی گولپینارلی بر ترجمۀ مکتوبات چاپ ترکیه و مقدمۀ دکتر فریدون نافذ اوزلوق بر مکتوبات، که هر دو با ترجمۀ مصحّح محترم کتاب در آغاز همین چاپ آمده است، اطلاعات مفیدی را دربارۀ وجود نامه های مولانا در اختیار خوانندگان قرار می دهد. افزون بر آن، توضیحات مصحّح دانشمند کتاب نیز حاوی مطالب و نکاتی دربارۀ نامه هاست که هر یک در جای خود گره گشا و حائز اهمیت است.

این کتاب متن منقّحی از مکتوبات مولاناست که با عناوین مقدمه؛ مولانا و نامه های او و ارزش آن از نظر تاریخ سلجوقیان؛ نامه ها؛ اشخاصی که نام آنان در نامه ها آمده است؛ توضیحات؛ فهرست آیات؛ فهرست احادیث، فهرست اشعار عربی؛ فهرست اشعار فارسی؛ فهرست امثال و جملات قصار؛ واژه نامه؛ و نمایه در دسترس پژوهشگران و علاقه مندان به متون فارسی و مفاخر علمی و عرفانی است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما