loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مدخل تاریخ شرق اسلامی: تحلیلی کتابشناختی

5 (1)

ناشر مرکز نشر دانشگاهی

نویسنده ژان سواژه

مترجم نوش آفرین انصاری (محقق)

سال نشر : 1366

تعداد صفحات : 473

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27869 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
16,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مؤلف کشورهای اسلامی را به دو حوزه غربی (افریقای شمالی، اسپانیای قرون وسطی و برای مدتی سیسیل) و حوزه شرقی (عربستان، سوریه، فلسطین، بین النهرین، مصر، ایران و ممالک همجوار آن، و ترکیه از قرن یازدهم میلادی به بعد) تقسیم کرده است و توجه خود را در این کتاب بیشتر معطوف به گروه دوم کرده است. وی معتقد است که چون تحول اجتماعی جهان اسلام و خروج آن از قرون وسطی تحت فشار جهان غرب تنها از قرن نوزدهم به بعد صورت گرفته است، برای تعیین محدوده زمانی کتاب هم همین دوران را باید در مدنظر داشت.

ژان سواژه برای نخستین بار این کتاب را در 1943 منتشر کرد. پس از مرگ وی در 1950 این کتاب به اهتمام دوست و شاگرد وی کلودکاهن در سال 1961 با ویرایش جدید منتشر شد. در سال 1965 چاپ جدید این کتاب شناسی به زبان انگلیسی (دانشگاه کالیفرنیا) زیر نظر گرونباوم و کاهن انتشار یافت که این کتاب از روی همان چاپ ترجمه شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما