loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حقوق کیفری اسلام: ترجمه حدود و تعزیرات، قصاص، دیات از کتاب شرایع الاسلام محقق حلی و مسالک الافهام شهید ثانی

ناشر مرکز نشر دانشگاهی

مترجم ابوالحسن محمدی

سال نشر : 1374

تعداد صفحات : 574

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27905 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
10,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر مشتمل است بر ترجمه مباحث مربوط به حدود و تعزیرات و قصاص و دیات از کتاب شرایع الاسلام محقق حلی و مسالک الافهام شهید ثانی. مرکز نشر دانشگاهی مطالب این کتاب را قبلاٌ در سه مجلد جداگانه زیر منتشر کرده است: حدود و تغزیرات (1367)، دیات (1364)، و قصاص (1361). بخش اول این کتاب با عنوان «حدود و تعزیرات» ترجمه قسمتی است از متن شرایع همراه با شرح مسالک بر آن قسمت و به موضوعات «حدود» و «تعزیرات» اختصاص دارد.

«حدود» دارای شش باب است: زنا-لواط، مساحقه و قوادی، قذف، شرب خمر، دزدی، و محاربه. و «تعزیرات» نیز در سه باب ارتداد، نزدیکی با بهائم یا مردگان، و دفاع مشروح موردبحث قرار گرفته است. بخش دیگر با عنوان «دیات» در چهار قسمت یا به تعبیر متن در چهار «نظر» دنبال شده است که عبارت اند از «اقسام قتل و دیه هر قسم»، «در باب موجبات ضمان»، «در جرائم نسبت به اعضای بدن و حواس»، و «لواحق». و بخشی هم با عنوان «قصاص» به موضوعات قصاص نفس، قصاص عضو، شرایط قصاص، دعوای قبل و ادله اثبات آن، چگونگی استیفای حق قصاص و آداب اجرای آن، قصاص عضو، موجب قصاص عضو، شرایط آن و احکام یکایک قصاص اعضا اختصاص دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما