loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روان شناسی رشد: کودکی و نوجوانی - جلد اول

4 (1)

ناشر مرکز نشر دانشگاهی

نویسنده دیوید شافر

مترجم امیر خطیبی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 605

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27946 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
160,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اگر رشد بیانگر دگرگونیهای نظام مندی باشد که فرد از لحظۀ لقاح تا دَم مرگ تجربه می کند، علم رشد این دگرگونیها را مطالعه می کند. در عمل، می توانیم از علوم رشد نیز صحبت کنیم، زیرا این حوزۀ بررسی، به راستی مجموعۀ تحقیقاتی چندرشته ای است. روان شناسی رشد وسیع ترین این رشته هاست و هدف آن تشخیص و تبیین دگرگونیهایی است که در سراسر دوران زندگی فرد برایش پیش می آید.

هدف از نگارش این کتاب تهیۀ خلاصۀ باب روز و فراگیری از روان شناسی رشد بوده است که بهترین نظریه ها، پژوهشها و اندرزهای عملی پیشنهادشدۀ رشدگرایان در آن منعکس شده باشد. این کتاب دربارۀ کودکان و نوجوانان--توصیف و تبیینی از رفتارها، اندیشه ها، ادراکات، هیجانها و توانشهای آنان است-- و، در عین حال، کتابی است دربارۀ روان شناسی رشد-علم بررسی چگونگی رشد و دگرگونی افراد در دوران زندگی.

روان شناسی رشد کتابی است که دانشجویان را به اندیشیدن دربارۀ فرایند حیرت انگیز رشد انسان وا دارد، آنان را در هیجان نظام علمی نوپا و پویای ما سهیم کند، و برای ایفای نقش پدر و مادر، معلم، پرستار، کارمند مرکز مراقبت روزانه، پزشک کودک، روان شناس یا هر نقش دیگری که ممکن است بر زندگی افراد در حال رشد تأثیر بگذارد به فراگیری اصول دانش رشد تشویق کند.

این کتاب در دو جلد تنظیم شده است. جلد اول سه بخش و ده فصل دارد. بخش اول: نگاهی اجمالی به روان شناسی رشد شامل فصلهای مقدمه؛ نظریه های مربوط به رشد انسان؛ و بخش دوم: پایه های زیستی رشد شامل فصلهای تأثیر وراثت؛ رشد در دوران پیش از تولد و تولد؛ خودجسمانی: رشد مغز، بدن و مهارتهای حرکتی؛ و بخش سوم: زبان یادگیری و رشدشناختی شامل فصلهای رشد ادراکی؛ شناخت و رشدشناختی؛ یادگیری و داده پردازی؛ هوش: اندازه گیری عملکرد عقلی؛ و رشد زبان و مهارتهای ارتباطی است.

جلد دوم دو بخش و شش فصل دارد. بخش چهارم: رشد اجتماعی و شخصیت شامل فصلهای رشد هیجانی نخستین و به وجود آمدن روابط صمیمانه؛ تبدیل شدن به یک فرد: خود، جامعه پذیری و پیشرفت؛ تفاوتهای جنسی و رشد نقش جنسیتی؛ رشد پرخاشگری، نوعدوستی و اخلاقی؛ و بخش پنجم: بوم شناسی رشد شامل فصلهای خانواده؛ و ورای خانواده: عوامل مؤثر بیرون از خانواده است. پیشگفتار ابتدای کتاب و همچنین خلاصه، مراجع، واژه نامۀ توصیفی، و نمایۀ نامها در پایان کتاب به غنای آن می افزاید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما