loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روان شناسی شناختی برای معلمان

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مؤلفان کتاب روان شناسی شناختی برای معلمان را براساس این ضرورت تألیف کرده اند که ارزیابی یادگیری امکانپذیر نیست، مگر با پژوهش درباره شناخت و چگونگی آن معلمان باتجربه، بی آنکه خود بدانند، نوعی «احساس» درونی درباره روان شناسی شناختی دارند و آن را در بسیاری از فعالیت های کلاس درس به کار می بندند. اما تجربه به تنهایی کافی نیست و هم از این روست که یکی از اساسیترین درسهای دوره تربیت معلم درس یادگیری است که منابع درسی آن بسیار اندک و ناکافی است.
مؤلفان کتاب کوشیده اند با استفاده از تجارب خویش و با توجه به فرایندهای شناختی لازم برای بسیاری از مهارت های درسی شالوده محکمی برای تدریس روان شناسی شناخت به معلمان فراهم آورند.کتاب از دو بخش تشکیل شده است: بخش اول، که از هفت فصل تشکیل شده است، بر جنبه های کاربردی روان شناسی شناخت تأکید دارد، اما از این فصول می توان برای درس «شناخت» از گروه روان شناسی و درس «یادگیری» از گروه روان شناسی تربیتی نیز بهره گرفت.بخش دوم درباره مشکلات مهم یادگیری است. مشکلات مربوط به سوادآموزی، یادگیر زبان و مهمترین مهارتهای تحصیلی، یعنی خواندن و نوشتن. دیدگاه انسانگرایانه کتاب بر این نکته تأکید ویژه دارد که به دانش آموز باید همچون کلی یگانه نگریست.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما