loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قرآن و کتاب مقدس (مقایسه ساختار و محتوا)

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب قرآن و کتاب مقدس پژوهشی در زمینه ویژگی های قرآن کریم از لحاظ ساختار و محتوای مندرج در آن در مقایسه با تورات و انجیل (کتاب مقدس) است. در ابتدای این اثر به معرفی کلی قرآن کریم و کتاب مقدس پرداخته شده و تاریخ این دو کتاب آسمانی و رسمی شدن آن ها به عنوان کتاب مقدس مسلمانان، مسیحیان و یهودیان بررسی شده است.

آنگاه نویسنده به تحریف ناپذیری قرآن کریم اشاره نموده و خطاناپذیری قرآن را از منظر مسلمانان و خطاناپذیری کتاب مقدس را از منظر مسیحیان و یهودیان تبین نموده است. وی در ادامه به حجیت این دو کتاب از منظر پیروان خویش اشاره نموده و مباحث مندرج در آن دو از لحاظ ساختار و محتوای مسایل مطرح شده در آن ها را مقایسه نموده است.

نویسنده در همین زمینه مقایسه و تطبیق مسایلی همچون: خداشناسی و اوصاف خداوند متعال، نظریه آفرینش، وحی و نبوت، رستاخیز و امور پایانی جهان و زندگی انسان دراین دنیا، ادبیات تشریعی و اخلاقی و مسایل اعتقادی در قرآن و کتاب مقدس پرداخته و تفاوت این دو کتاب آسمانی را در آموزه های نام برده شده بررسی نموده است.

کتاب قرآن و کتاب مقدس (مقایسه ساختار و محتوا)، نوشته مهراب صادق نیا است و در انتشارات هاجر (وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران) به چاپ رسیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما