loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقش تعلیم و تربیت در جهان امروز

3.7 (3)

ناشر مرکز نشر دانشگاهی

نویسنده ولفگانگ برزینکا

مترجم مهرآفاق بایبوردی

سال نشر : 1371

تعداد صفحات : 348

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

نویسنده در این کتاب مواضع فرهنگی و مشکلات و وظایف تربیتی را در اروپای متجدد و جهان صنعتی عصر حاضر و به طور خاص در کشور آلمان برسی کرده است؛ هر چند که این مطالعات بیشتر از دیدگاه جوامع آلمانی زبان صورت گرفته، مسائل طرح شده با تمام وجوه اشتراک خود در کلیه جوامع پیشرفته جهان به چشم می خورد. پیشترفت روز افزون صنعت، افزایش بی رویه جمعیت، تحول و دگرگونی معیارها و اندیشه های اجتماعی و تمایل به دموکراسی، جابه جایی و انحطاط شیوه های سنتی جوامع و سست شدن پیوندهای مذهبی و اخلاقی در این کتاب مبنای بررسی است.

مؤلف معتقد است که ملتهای مرفه و پیشرفته غرب در راه رسیدن به جوامع انفرادی اند. تکروی در شناخت نظام ارزش ها و خود محوری در شیوه های زندگی، جهان بینی و اصول اخلاقی از ویژگیهای بارز آنهاست. در این اجتماعات کودکان هم با در نظر گرفتن همین اصول اخلاقی تربیت می شوند. مؤلف در مقدمه ای بر ترجمه فارسی کتاب چنین نگاشته که مشکلات طرح شده در جریان این شیوه تربیت به طور قطع در ایران مطرح است و کتاب به سوالات مربیان ایرانی هم در این زمینه پاسخ می دهد که چه شیوه هایی را در زندگی به جوانان عرضه کنند که بر تضمین حقوق فردی انسان ها متکی باشد بی آنکه آنها را از تکالیفی که در اجتماع دارند معاف کند و در عین حال جنبه های معنوی و اخلاقی را در زندگی مادی و روزمره آنان غنا بخشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

asad.haydari.67@gmail.com

بسیارعالی

6 آذر 1395

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما