loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ چین: از جامع التواریخ خواجه رشیدالدین فضل الله

ناشر مرکز نشر دانشگاهی

نویسنده رشیدالدین فضل الله همدانی

تحقیق و تنظیم کتاب وانگ ای دان

مستندساز وانگ ای دان

تصحیح و تعلیق وانگ ای دان

سال نشر : 1379

تعداد صفحات : 292

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

«تاریخ چین» که رساله دکتری محقق چینی، خانم وانگ ای دان در دانشگاه تهران بوده تصحیح انتقادی بخش تاریخ چین از کتاب جامع التواریخ رشیدالدین فضل الله همدانی است.

در بخش آغازین ـ پیشگفتار ـ مصحح، مطالبی درباره زندگی نامه و خاندان و بازماندگان خواجه رشیدالدین فضل الله، کتاب نامه آثار او (شامل نوشته های دینی,، علمی، نامه ها، نوشته های ادبی و تاریخی)، فعالیت های خواجه رشیدالدین در زمینه چین شناسی (شامل تدریس و ترویج پزشکی چینی، داروسازی و داروهای چینی، کتاب های چینی در کتاب خانه ربع رشیدی)، آثار و تالیفات خواجه رشیدالدین در چین شناسی (همچون :تانسوق نامه، آثار و احیا، کتاب صور اقاسیم چین، رساله در حروف ختائی) گردآمده است.

پیشگفتار کتاب با معرفی و بررسی کتاب جامع التواریخ، انگیزه و چگونگی آن، بخش های مختلف این کتاب، دستیاران خواجه رشیدالدین در تالیف جامع التواریخ، و چاپ های مختلف جامع التواریخ به پاین می رسد؛
آن گاه متن اصلی تصحیح شده تاریخ چین از جامع التواریخ آمده که با توضیحاتی درباه نسخه های اساس و شیوه ویرایش و تصحیح آغاز می شود.
یادداشت های مفصل مصحح، پیوست ها، فهرست منابع، فهرست اعلام، و نشانه های اختصاری پایان بخش کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما