loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ولایت فقیه در اندیشه و عمل آخوند خراسانی

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده محمدصادق مزینانی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 508

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 28147 10003022
73,000 65,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اثر حاضر، مروری بر دیدگاه های محمدکاظم آخوند خراسانی در مورد اندیشه سیاسی اسلام به ویژه مسأله ولایت فقیه است.

در این اثر برخی از ابهامات و تحریف های صورت گرفته در مورد اندیشه های فقه سیاسی ملامحمدکاظم آخوند خراسانی یکی از فقهای دوران مشروطه و قاجاریه پاسخ داده شده و با استناد به آثار علمی و سیره عملی وی، اعتقاد داشتن وی به ولایت فقیه و مشروعیت صدور احکام ولایی از سوی فقهای شیعه در عصر غیبت، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

نویسنده بر این باور است که این فقیه شیعی نه تنها به ولایت فقیه قایل بوده بلکه خود نیز مفاد آن را إعمال می کرد و در ابعاد گوناگون سیاسی زمان خویش و مسایل اجتماعی و فرهنگی دوران حیات خویش نیز وارد عمل می شد.

وی ابتدا مروری بر زندگانی علمی و فقهی آخوند خراسانی نموده و اوضاع سیاسی و اجتماعی دوران حیات ایشان در عراق و ایران را بررسی نموده است.

آنگاه نظریه وی در مورد ولایت مطلقه فقیه را منعکس نموده و ادله فقهی ایشان در مورد میزان و محدوده ولایت فقها را بیان کرده و عملکرد او در زمینه عمل به مفاد ولایت فقیه را در صدور برخی از احکام ولایی توسط ایشان را منعکس کرده است.

نویسنده به برخی از شبهات در مورد اعتقاد نداشتن آخوند خراسانی به ولایت فقیه پاسخ گفته و مدل و الگوی حکومتی ارایه شده از سوی او را ترسیم نموده و قواعد مهم فقه سیاسی را از منظر وی تبیین نموده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما