loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پنجه آهنین، دستکش مخملی: (کالبدشناسی پدیده داعش در منطقه خاورمیانه از نگاه تحلیل گران)

ناشر سفیر اردهال

نویسنده اسدالله افشار

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 304

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

در این کتاب، مولف در صدد است این نکته را مشخص نماید که چه عوامل متعددی در ایجاد، ابقا و دوام این گروه تروریستی مؤثر بوده است.

نویسنده کتاب معتقد است آن دسته از دولت های منطقه که دیروز فرصت لازم را برای گروه های تندرو و جنایتکاری مانند داعش فراهم کردند و به جان مردم سوریه و عراق انداختند؛ اکنون باید نگران باشند که این گروه ها در هر یک از کشورهای اسلامی می توانند حضور داشته باشند و خود آنها را نیز تهدید کنند. حکامی که مدت های مدید در صدد ایجاد اختلال در امنیت کشورهای اسلامی و حتی عربی بودند، اکنون به جایی رسیده اند که گروه های دست پرورده تروریستی را مخل امنیت خود می بینند و مشاهده می کنند که با پول های نفتی چگونه مولود آمریکایی و برآمده از افکار القاعده و طالبان را پرورش داده و به جان خود انداخته اند. اکنون دولت های منطقه تا فرصت دارند، ضمن حفظ انسجام در برابر این مولود آمریکایی، باید زمینه های این قبیل خشونت ها و تندروی ها که به نام اسلام و مسلمانان صورت می گیرد را از میان ببرند و با همبستگی و وحدت در کنار مردم مسلمان کشورهای منطقه قرار گیرند و بدانند که اگر جنایتکاران داعش بر اثر بی توجهی آنان بر امور مسلمین مسلط شوند، نامی از اسلام باقی نخواهند گذاشت و طبعاً از حکمرانی آنان نیز اثری نخواهد ماند. بحران داعش که طی ماه های اخیر باعث کشته شدن هزاران نفر در عراق و سوریه شده است، بار دیگر نشان داد مدعیان دموکراسی در جهان و متحدان آن تا چه اندازه به فرآیندهای دموکراتیک پایبندند. داعش، در واقع روی دیگری از چهره دموکراسی خواهانه واشنگتن است که در مقابل افکار عمومی جهان قرار گرفته و گویی همان «پنجه آهنین» است که این ایام در عراق و سوریه از «دستکش مخملی» بیرون افتاده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما