loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شوش و جنوب غربی ایران: تاریخ و باستان شناسی (سیر تکامل اجتماعی و فرهنگی از هزاره هفتم قبل از میلاد تا یورش مغول): گزارش گردهمایی بین المللی شوش و سمینار بلو

ناشر مرکز نشر دانشگاهی

مترجم هایده اقبال

ویراستار مهرداد ملک زاده

زیر نظر ژان پرو | ژنوییو دلفوس

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 324

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب شامل ترجمه فارسی گزارش های مربوط به دو مجمع بین المللی درباره سیره تکامل اجتماعی و فرهنگی شوش و جنوب غربی ایران از هزاره هفتاد تا یورش مغول است. مرکز نخستین گردهمایی به سال 1354 /1977 در شوش و دومین مجمع در سال 1360/ 1985 در منطقه بلو فرانسه برگزارشد. گفتنی است که گزارشهای مورد بحث در دو شماره نشریه پالئوریان از سلسله انتشارات مرکز ملی پژوهشهای علمی فرانسه به چاپ رسیده است. مباحث مربوط به نخستین گردهمایی به بحث درباره تحقیقات لایه نگاری انجام شده در محوطه باستانی شوش از 1347 به بعد اختصاص دارد این تحقیقات به ویژه ادوار مقدم بر دوره هخامنشی به طور دقیقتر هزاره های چهارم و سوم را شامل می شود.مطالب گردهمایی دوم به بحث درباره تکامل اختصاصی، سیاسی و اجتماعی شوشان از آغاز اسکان جمعیت در آن در هزاره هفتم ق.م تا ترک آن در زمان یورش مغولها در قرن سیزدهم میلادی اختصاص دارد. انتشار این کتاب به زبان فارسی با همکاری انجمن ایران شناسی ایران و فرانسه صورت می گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما