loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آموزش ترجمه

ناشر مرکز نشر دانشگاهی

نویسنده حسن هاشمی میناباد

ویراستار هاشم بناءپور غفاری

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 233

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر، مشتمل است بر مقدمه، 15 درس و یک نمایه.
هر درس دو بخش دارد: بخش اول متن انگلیسی است با شرح و تحلیل آن، که ترجمه پیشنهادی نویسنده هم در پایان آن آمده است. بخش دوم هم به تمرین تعلق دارد که در آن مسائلی مطرح شده و سپس پرسش هایی آورده شده است.

هدف اصلی کتاب حاضر کمک به ترجمه آموزان و دانشحویان ترجمه در یادگیری این امر خطیر است. و نیز آشنایی آنها با فرایندهای ترجمه، شناخت ساختار جمله، رفع لغزشگاه ها، مشکلات واژگانی و نحوی و معنایی و کاربردی، تحلیل متن انگلیسی برای رسیدن به معنا و پیام، مهارت در تولید جمله خوش ساخت و متن سلیس و طبیعی فارسی، ویرایش ترجمه و ...

مخاطب آموزش ترجمه دانشجویان و کسانی هستند که می خواهند ترجمه یاد بگیرند و با ترجمه سر و کار دارند. خارج از عرصه دانشگاه خیل مشتاقان ترجمه در قالب تفنن یا در چارچوب کار اداری و ... می توانند از این کتاب استفاده کنند. چراکه زبان کتاب غیر تخصصی است و نویسنده سعی کرده نثرش به گونه ای باشد که اگر موضوعی تخصصی مطرح شده، آن را به زبان ساده بیان کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما