loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی به اصول و روش ترجمه

ناشر مرکز نشر دانشگاهی

نویسنده کاظم لطفی پورساعدی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 239

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 28219 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
150,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تعاریف زیادی درباره فرایند ترجمه و نوشته های بسیاری در مورد وظایف مترجم و اصول و روشهای مختلف ترجمه عرضه شده است که همگی از برقراری تعادل معنایی بین زبانهای مبدأ و مقصد، انتقال پیام نویسندة اصلی به زبان مقصد و رعایت امانت در پیام متن مبدأ و نظایر اینها سخن به میان آورده اند ولی به ندرت مشاهده می شود که این سخنان از حد کلی گویی و توصیه های اخلاقی پا فراتر نهاده و درباره ماهیت فرایند ترجمه، روشهای رعایت امانت و حفظ تعادل معنایی بین زبانهای مبدأ و مقصد بحث کرده باشند.این کتاب از پنج فصل تشکیل شده است.

در فصل اول مفاهیم و مسائلی از زبان شناسی که مستقیم یا غیرمستقیم با ترجمه در ارتباط اند عرضه شده است. در فصل دوم تاریخچه مختصری از مطالعات ترجمه آمده و تعاریف مختلف ترجمه و انواع آن مورد بررسی و بحث قرار گرفته است. فصل های سوم و چهارم، تعادل ترجمه ای و شرایط و مسائل مربوط به ترجمه انواع مختلف متنی را مورد بحث و بررسی قرار می دهند. در فصل پنج مسائل و روشهای مربوط به آموزش ترجمه همراه با نمونه هایی از تمرینات مربوط به آموزش اصول نظری و عملی مورد بررسی قرار می گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما