loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معنا در معماری غرب

کتاب برگزیده سال 1387

ناشر فرهنگستان هنر

نویسنده کریستیان نوربرگ شولتس

مترجم مهرداد قیومی بیدهندی

ویراستار محمدرضا رحیم زاده

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 568

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب 12 فصل دارد که عناوین هرکدام از آنها به این شرح است: «معماری مصر»، «معماری یونان»، «معماری روم»، «معماری صدر مسیحیت»، «معماری رومیانه»، «معماری گوتیک»، «معماری رنسانس»، «معماری شیوه پردازانه»، «معماری باروک»، «عصر روشنگری»، «کارکرد مداری» و «کثرت مداری». بخش پایانی کتاب نیز مقاله ای با عنوان «معنا و معماری و تاریخ» است.
کریستیان نوربرگ-شولتس، نظریه پرداز و مورخ معماری و معمار نروژی است که در 1926 در اسلو به دنیا آمد. وی پس از جنگ دوم جهانی در زوریخ به تحصیل معماری پرداخت و در سال 1951 به عنوان استادیار دانشکده معماری اسلو برگزیده شد. این معمار و نظریه پرداز همچنین مدتی را نیز در دانشگاه های ام. آی. تی و دالاس آمریکا به عنوان استاد مدعو به تدریس اشتغال داشت.
«معماری باروک و روکوکوی متاخر»، «معماری باروک»، «معماری، معنا و مکان: گزیده مقالات»، «روح مکان: به سوی پدیدارشناسی معماری»، «وجود و فضا و معماری» و «سکونت: به سوی معماری ای تمثیلی» نام شمار دیگری از کتاب های کریستیان نوربرگ-شولتس است.
مترجم در بخشی از پیشگفتار خود بر این کتاب نوشته است: «از نظر نوربرگ ــ شولتس معنا نیاز بنیادی انسان است و انسان چیزی نیست جز معانی ای که در دسترس اوست. بلوغ روانی آدمی به معنای آگاه شدن او از معناهاست. هر فرد در درون نظامی معنایی زاده می شود که آن نظام معنای از طریق مظاهر نمادینش به فهم آدمی درمی آید. در همین نظام است که آدمی با «ساختن» معناها را آشکار می کند. هر محصول انسان را می توان نماد یا ابزاری دانست که در خدمت هدف نظم (معنا) بخشیدن به نسبت های معینی میان انسان و محیط اوست.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما