loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

واژه نامه تربیت بدنی: (انگلیسی - فارسی، فارسی - انگلیسی)

ناشر مرکز نشر دانشگاهی

ویراستار مهرآذر فارسی

گردآورنده کتاب گروه تربیت بدنی مرکز نشر دانشگاهی

سال نشر : 1378

تعداد صفحات : 76

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

پیشرفت علوم در زمینه های گوناگون سبب پیدایش واژه های جدید و اختصاصی بیشماری شده است. در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی واژه های تخصصی بسیاری ابداع شده است و از سایر علوم وابسته هم با مفهوم و معنی خاص استفاده می شود. ناهماهنگی و نارسایی برابر نهاده واژه ها باعث مشکلات و اختلاف نظرهایی در نوشتارهای مربوط به این رشته شده است. این موضوع گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی مرکز نشر دانشگاهی را بر آن داشت تا به تدوین واژه نامه حاضر بپردازد. این واژه نامه حاوی تقریباً 2000 واژه در زمینه تربیت بدنی و علوم ورزشی است. در تهیه واژه نامه از واژه های رشته های تخصصی مرتبط با تربیت بدنی، مانند پزشکی و زیست شناسی و مهندسی، آنهایی آورده شدند که در متون تربیت بدنی کاربرد دارند،

مانند «شکستگی (med)fracture»، «کارسنج ergometer(eng)»؛ در انتخاب برابرنهاده ها از واژه های متداول در زبان فارسی معاصر استفاده شده است؛ به هنگام ضرورت برای گزینش یا جعل برابرنهاده های مناسب نکاتی مانند شفافیت معنی و ساختار دستوری، کوتاهی، خوش آهنگی و سادگی رعایت شده است؛ با توجه به ضوابط ذکر شده برای واژه های بیگانه که به شکل اصلی خود رایج شده اند واژه گزینی شده است. هر گاه این واژه ها با ساخت آوایی زبان فارسی مغایرتی نداشته باشند و برابرنهاده مناسبی برای آنها موجود نباشد، به همان شکل رایج پذیرفته شوند، مانند «اکتومورف (physio) ectomorph ». این واژه نامه در دو بخش انگلیسی_فارسی و فارسی_انگلیسی تهیه شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما