loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

الاعلام بمناقب الاسلام

ترجمه فارسی همراه با متن عربی

ناشر مرکز نشر دانشگاهی

نویسنده ابوالحسن عامری

مترجم حسین منوچهری | احمد شریعتی

تصحیح و تعلیق احمد عبدالحمید غراب

سال نشر : 1367

تعداد صفحات : 338

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

ابوالحسن محمدبن ابوذر یوسف عامری نیشابوری (متوفی 381ه.ق)، از مشاهیر فلاسفه اسلامی قرن چهارم و از پیروان مکتب فلسفی یعقوب بن اسحاق کندی است.
او در این کتاب که با اصطلاحات امروزی می توان آن را نوعی علم الادیان تطبیقی دانست، در مقام فیلسوفی که برخلاف نظرهای رایج عصر خود، تعارضی میان دین و فلسفه نمی بیند، به مقایسه اصول اسلام با دیگر ادیان دست یازیده و در این مقایسه تنها عقل را مقیاس و داور قرار داده است.

عامری که در همه حال به جنبه سودمندی و کاربرد علوم و فنون در متحول ساختن زندگی انسان نظر داشته، در این کتاب توضیحاتی نیز درباره کشمکش بین دین و عقل و بین برخی از علمای دین و فلسفه و بالاخره بین اسلام و دشمنان و مخالفان آن به ویژه در قرن چهارم هجری آورده است.

ترجمه مقدمه مصحح عربی کتاب (احمد عبدالحمید غراب) اطلاعات بسیاری درباره زندگی، آثار، اندیشه ها و همعصران عامری در اختیار خوانندگان می گذارد و نیز روش عامری را در نگاشتن این کتات روشن می کند.

کتاب حاضر هم شامل متن ترجمه شده فارسی و هم متن مصحح عربی است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما