loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کاشانی نامه: احوال و آثار غیاث الدین جمشید کاشانی

ویراست دوم

ناشر مرکز نشر دانشگاهی

نویسنده ابوالقاسم قربانی

سال نشر : 1368

تعداد صفحات : 220

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتابی است در شرح زندگی و آثار غیاث الدین جمشید کاشانی (متوفی در 832 هجری قمری) که از ریاضیدانان صاحب نام و منجمان زبردست در تاریخ تمدن اسلامی است. بخش اول کتاب به شرح زندگی و شخصیت علمی کاشانی اختصاص دارد و در چهار بخش بعد، تألیفات وی (تاریخ نگارش هر یک، شرح بابها و مقاله های هر اثر، نسخه های خطی موجود آنها، نظریات محققان غربی درباره آنها و بالاخره محتوای آثار) مورد بحث قرار گرفته و به خصوص درباره سه اثر مهم وی مفتاح الحساب، رساله محیطیه، و رساله و تروجیب به تفصیل سخن رفته است.

در بخش ششم کتاب، موضوع اختراع و کاربرد کسرهای اعشاری توسط کاشانی شرح داده شده است. از دیگر کارهای مهم کاشانی، که خواننده با مطالعه این کتاب از آنها آگاه می شود، محاسبه عدد [[p]] با دقتی که تا 150 سال بعد بی رقیب ماند، و محاسبه دقیق جیب زاویه یک درجه تا هفده رقم اعشار است. چاپ اول این کتاب را دانشگاه تهران در سال 1350 منتشر کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما