loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حقوق قراردادها در فقه امامیه - جلد دوم

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 28589 10003022
140,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب که جلد دوم از این مجموعه به شمار می رود، به توافق دو اراده که از ایجاب و قبول طرفین حاصل و سبب ایجاد عقد می شود می پردازد. از این رو، مفهوم ایجاب و شرایط آن و نیز مفهوم قبول و شرایط آن دربردارنده مباحث مهمی است که در این کتاب مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

در این کتاب، اهلیت و اختیار (داشتن سمت) از مهم ترین شرایط متعاقدان به شمار می رود و در این راستا، انعقاد عقد به نمایندگی از دیگری و روابط حقوقی سه گانه ای که بین اصیل و نماینده، نماینده و طرف عقد، طرف عقد و اصیل به وجود می آید، بررسی می شود. انعقاد عقد بدون داشتن سمت که از آن به معامله فضولی تعبیر می شود، دربردارنده مباحث و مسائل پیچیده ای است که در این کتاب مورد بحث قرار گرفته است. شرایط مورد معامله همانند مالیت و منفعت عقلایی، ملکیت، موجود بودن و قدرت بر تسلیم مورد معامله و معلوم و معین بودن آن مباحث پایانی این کتاب را تشکیل می دهد.

در مقدمه آمده است: «عیوب اراده از مباحث مهم و تأثیرگذار اعتبار عقد است که مانع تأثیر توافق اراده های طرفین است. اکراه و اشتباه به عنوان مصادیق اصلی عیوب اراده در فقه امامیه مورد بحث است که در این تحقیق، اثر هر کدام بر روی اراده و تأثیر آنها بر اعتبار عمل حقوقی بررسی شده و در تکمیل مباحث تأثیر اضطرار بر روی اراده و اعتبار عقد به ویژه در مصادیق مشتبه مورد بحث قرار گرفته است.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما