loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

به دنبال صدای او: مجموعه داستان برای نوجوانان

ناشر سوره مهر

نویسنده محمدرضا بایرامی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 130

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 28625 10003022
27,000 25,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«به دنبال صدای او» مجموعه ای است که قصه هایش هر کدام آهنگ خاص خود را دارند، اما مثل سازهایی در یک ارکستر بزرگ، در نقطه ای با یکدیگر به وحدت می رسند که اوج زیبایی و هنر است.
«به دنبال صدای او» اولین داستان مجموعه است که نام کتاب نیز برگرفته از آن بوده و قصه بزرگ شدن پسر یکی از فراریان فرقه دموکرات آذربایجان نزد قاتل پدرش را روایت می کند. قصه ای که به لحاظ نثر، حال و هوایی متفاوت با دیگر داستان های مجموعه و منطبق بر فضای ذهنی قهرمان اصلی خود دارد. بایرامی در داستان بعدی یعنی «قربانی» ترس و تردید پسری را در روز عاشورا به تصویر می کشد که به خاطر نذر پدرش از کودکی قمه زنی کرده است. داستان شروعی زیبا، قدرتمند و غافلگیر کننده دارد و تردیدهای درونی و مذهبی اسماعیل، یکی از درخشان ترین فصل های این مجموعه را شکل داده است.

بایرامی در داستان «قربانی» به نقد سنت های غلط عزاداری برای امام حسین (ع) می پردازد؛ بی آنکه در دام شعارگویی بیفتد و وظیفه اصلی قصه گویی خود را فراموش کند. «عیدی مادربزرگ» داستان سوم مجموعه، موضوع زلزله را دستمایه خود قرار داده است. جلال و پدرش برای خبر گرفتن از مادربزرگ راهی اردبیل می شوند و در این مسیر و در برخورد با روستاییان زلزله زده، جلال خاطراتی از مادربزرگ را در ذهنش مرور می کند. «وقتی کولی ها برگشتند» قصه ای است آمیخته با امیال کودکی و ایستادن بر دوراهی تردید. قهرمان قصه در رویای خریدن فلوتی است که کولی ها می فروشند، اما پولی برای خریدن آن ندارد. نویسنده با قرار دادن قهرمان در وضعیتی پارادوکسیکال، او را وادار می کند که دست به بهترین انتخاب بزند؛ او به جای فروش تخم مرغ هایی که مال خودش نیست و خرید فلوت دلخواهش با آن پول، وسوسه به دست آوردن فلوت را کنار می زند و تخم مرغ ها را به صاحبش برمی گرداند. «وقتی کولی ها برگشتند» تصویر واقعگرایانه ای از دنیای نوجوانان ارایه می کند، تصویری دقیق که شاعرانگی مفهومش را نه از نگاه الصاقی نویسنده، بلکه از پیوند عمیق داستان با دنیای قهرمانش و شناخت نویسنده از این دنیا می گیرد. «کلاغ ها» و «تفنگ» از دیگر داستانهای خواندنی و جذاب این مجموعه هستند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما