loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه فلسفی مراغه: مشتمل بر آثاری از ابوحامد غزالی، عین القضاة همدانی، عمربن سهلان ساوی، مجدالدین جیلی، ابن سینا، فارابی و دیگران

ناشر مرکز نشر دانشگاهی

مستندساز نصرالله پورجوادی

زیر نظر نصرالله پورجوادی

سال نشر : 1380

تعداد صفحات : 462

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 28656 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
55,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مجموعه فلسفی مراغه از روی یک نسخه خطی نفیس متعلق به کتابخانه دکتر اصغر مهدوی به صورت عکسی (فاکسیمله) چاپ شده است. این مجموعه که در سالهای 596 و 597 هجری در مدرسه مجاهدیه در شهر مراغه نوشته شده است شامل آثاری از فارابی و ابن سینا و ابوسلیمان سجستانی و ابوحامد محمد غزالی طوسی و عین القضاه همدانی و عمربن سهلان ساوی و مجدالدین عبدالرزاق جیلی است.

از غزالی پنج اثر در این مجموعه آمده است که عبارت اند از کتاب المضنون به علی غیر اهلها، المسائل المضنون بها علی غیر اهلها، رساله فی العلم اللرنی، المسائل الاخرویه، و مشکاه الانوار. متن کتاب المضنون به علی غیر اهله در این مجموعه با متنی که قبلا به نام کتاب المضنون چاپ شده است فرق دارد و درواقع نسخه اصیل این اثر همین متنی است که در این مجموعه چاپ شده است. نسخه المسائل المضنون بها علی غیر اهلها نیز منحصر به فرد است و تاکنون به چاپ نرسیده است. از فواید دیگر این مجموعه چند اثر مهم منطقی در آن است، ازجمله کتاب الامع فی الشکل الرابع از عبدالرزاق جیلی. این شخص همان استادی است که شیخ اشراق شهاب الدین سهروردی و اما فخر رازی نزد او در مراغه فلسفه خوانده اند، احتمالاٌ در همین مدرسه مجاهدیه.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما