loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مضمار دانش: فرس نامه (رساله ای در باب اسب از سده یازدهم ه.)

ناشر مرکز نشر دانشگاهی

نویسنده نظام الدین احمد گیلانی

ویراستار آزرمیدخت جلیل نیا

مستندساز عارف نوشاهی

تصحیح و تعلیق نادر حائری

سال نشر : 1375

تعداد صفحات : 102

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

نظام الدین احمد گیلانی ملقب به حکیم الملک (1059-993ه.) از پزشکان نامی ایران است که چندین سال در هندوستان مقیم بود و از محضر استادان بزرگی چون میرداماد (1041-970ه.) و بهاالدین عاملی (1030-952ه.) کسب فیض کرد. وی مدتها در دربار تیموریان هند به طبابت اشتغال داشت و از ملازمان شخصیتهایی چون مهابت خان خانخانان (م 1044ه.) و عبدالله قطبشاه (1083-1035ه.) بود.
حکیم الملک مرلف آثار بسیاری در طب و فلسفه و مذهب بوده است که در مقدمه کتاب حاضر شرح آنها آمده است. وی این کتاب را به دستور شاه عباس دوم (1077-1053ه.ق) در سال 1071ه. نگاشته است. این کتاب شامل یک مقدمه و سه مرحله (هر مرحله دارای 9 باب) و یک خاتمه است و موضوع آن در ذکر آغاز آفرینش اسب، محامد و ذمایم و سایر آنچه تعلق به شناخت اسب دارد، آداب تربیت و معالجات اسب است. مؤلف در خاتمه، اسبان و ایلخیهای شاه را در رجب 1067ه. گزارش کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما