loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازی برد: استراتژی چیست و چگونه انتخاب می شود

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 28982 10003022
136,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

به معرفی این کتاب از زبان نویسنده آن می پردازیم:
هفته ای که گذشت، برای من با چاپ نخستین کتابم با عنوان “بازیِ برد: راهکارهای دستیابی به استراتژی برد” همراه بود.

این کتاب ترجمه ای از “Playing to Win: How Strategy Really Works” است که در سال 2013 توسط آلن لافلی (مدیرعامل پی اندجی) و راجر مارتین (استاد دانشکده کسب وکار روتمن) نوشته شده و توسط انتشارات دانشکده کسب وکار هاروارد به چاپ رسیده است و از زمان انتشار به عنوان یکی از پر فروش ترین کتاب های آمازون و وال استریت ژورنال مطرح بوده است. نسخه ترجمه کتاب نیز توسط دوستان خوبم در انتشارات آریانا قلم چاپ شده و این فرصت را داشتم تا کتابم برای نخستین بار در بخش علمی کاربردی دوازدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت عرضه شود.

آنچه توجه من را برای ترجمه این کتاب جلب کرد، بیان ساده و روشن نویسندگان از مفهوم استراتژی است. همانطور که در سایر نوشته هایم اشاره کرده ام، در فضای کسب وکار داخلی پنداشت صحیحی از مفهوم استراتژی وجود ندارد و اغلب استراتژی به صورت یک چشم انداز ساده، برنامه، ماتریس و جدول، سیستم نرم افزاری و یا یک رویه تعریف می شود. در مقابل، نویسندگان “بازی برد” در همان فصل نخست کتاب تعریف دیگری از استراتژی ارائه می دهند و این مفهوم را در قالب چارچوبی برآمده از تلفیق وجوه گوناگون نشان می دهند. به شخصه تصور می کنم تمرکز روی این چارچوب می تواند برای مخاطبانی که از محتوای حجیم و نسبتاً مشابه سایر کتاب های حوزه استراتژی خسته شده اند جذاب باشد و علاوه بر آن، ساده اندیشی یا پیچیده انگاری های رایج را نسبت به استراتژی رفع کند.

یکی از مزیت های اصلی این کتاب، تلفیق و ترکیب محتوای آن با مثال ها و داستان هایی از موفقیت یا شکست کسب وکارها و برندهای پرشمار پی اندجی است. ترکیب نویسندگان کتاب (یک مدیرعامل و یک استاد دانشگاه) سبب شده تا محتوای کتاب هم قابل استفاده برای مخاطبان دانشگاهی باشد و هم بتوان آن را برای مدیران اجرایی و مشاوران حرفه ای توصیه کرد. این سبک نوشتاری که در کتاب های نویسندگان داخلی نادیده گرفته می شود یا به شیوه ای نامناسب اجرا می شود، می تواند نقش مهمی در جهت تولید محتوا در حوزه های مختلف مدیریتی داشته باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما