loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسلام سیاسی در تونس: از مشت آهنین بن علی تا انقلاب یاسمین

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 28997 10003022
182,000 163,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر مجموعه مقالاتی از نویسندگان مختلف در قالب 12 فصل به شرح زیر می باشد.
فصل اول در مورد وضعیت اسلام سیاسی در تونس پس از انقلاب یاسمین به بحث و بررسی پرداخته است. فصل دوم در مورد چشم انداز اسلامی در تونس و وضعیت اسلام گرایان و مسائل اصلاح سیاسی بحث می نماید. فصل سوم با عنوان «بازخوانی انتقادی جنبش اسلامی تونس» در مورد تغییر و آغاز روابط، نشانه های درگیری، نتایج درگیری و دستاوردهای جنبش النهضه بحث می نماید. فصل چهارم در مورد سال های تاسیس اسلام سیاسی در تونس بحث می نماید. فصل پنجم در مورد گفتمان سیاسی اسلام گرایان تونس بین سالهای 1981-1991 بحث کرده است. فصل ششم در مورد اسلام گرایان و قدرت حاکم در تونس بحث نموده است. فصل هفتم در مورد اسلام گرایان ترقی خواه و اولین نشانه های روشنفکری اسلامی در تونس به بحث و بررسی پرداخته است. فصل هشتم در موضوع جنبش اسلامی تونس و مسئله جستجوی هویت به بحث و بررسی پرداخته است. فصل نهم در مورد بیوگرافی و خوانش فکری راشد غنوشی اختصاص دارد. فصل دهم به بررسی نگرش فکری و روش اصولی جنبش النهضه پرداخته است. فصل یازدهم به موضوع سلفیه تونس در میان سرکوب نظام حاکم و نگرانی های نخبگان سیاسی اختصاص دارد و فصل دوازدهم نیز در مورد جریان سلفی در تونسبه بحث و بررسی پرداخته است. در این فصل در مورد چگونگی شکل گیری جریان سلفی در تونس، نگرش سلفی «جماعت اسلامی»، جنبش اتجاه اسلامی، دلایل ظهور و انتشار جریان سلفی در تونس، اجزاء و عناصر جریان سلفی و آینده جریان سلفی گری تونس بحث شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما