loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حدیث دل سپردن

5 (1)

ناشر کتاب یوسف

نویسنده مرتضی آقاتهرانی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 179

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این مجموعه روایت دل دادگی و پاک شدن در مسیر الهی است که از درس های اخلاق استاد دکتر مرتضی آقا تهرانی نگاشته شده است. این صحف اخلاقی سلیس و روان با بخش های مختلف و پر بار، ره توشه ای است برای آن هایی که می خواهند راضیةً مرضیة شوند؛ چرا که در این کتاب، نقش اخلاص در کارها را می یابند و با دانستن تلخی مرگ یا شیرینی وصل، امتحانات الهی را یکی پس از دیگری پشت سر گذارده و به انواع نعمات الهی از جمله نعمت وجود امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) بهره مند می گردند.

این کتاب دربرگیرنده نکات مهم اخلاقی میباشد و کاربرد این نکات در زندگی اجتماعی و شخصی افراد را بیان میکند. در این کتاب به نکات اخلاقی از جمله نعمت، نقش اخلاص در کارها و اهمیت خشنودی خدا، آثار گناه، معنای امتحان الهی و... و همچنین اشاراتی به سجایای اخلاقی پیامبر اسلام و عظمت اسلام در جهان شده است

خداوند به حضرت داود(علیه السلام) می فرماید:اگر اکنون که از من روی گردان شده اند، می دانستند که چگونه در انتظارشان هستم و چه مهری نسبت به آنان دارم و چقدر مشتاقم که معصیتشان را ترک کنن، از اشتیاق من می مردند و در راه محبتم بند از بندشان جدا می شد.ای داود! بیشترین نیاز بنده به من هنگامی است که از من احساس بی نیازی کند. بیشترین ارجمندی بنده ام نزد من هنگامی است که به سوی من بازگردد.

تمامی نعمت های خداوند را می توان ذیل دو ویژگی قرار داد: برخی از نعمت های خداوند، مادی و ظاهری و برخی دیگر غیر مادی و باطنی است.و أسبغ علیهم نعمه ظاهرةً و باطنةً.نعمت های ظاهر و باطن را برای شما سرازیر کرده است.نعمت های باطن از نعمت های ظاهر ارزشمندتر است. نعمت های ظاهر، همین چیزهایی است که با چشم می بینیم و متوجه می شویم، اما نعمت های باطنی نیز داریم ، مثل نعمت «هدایت» که با چشم ظاهر دیده نمی شود. اگر کسی هدایت شد از تمام نعمت های ظاهری و مادی به خوبی استفاده می کند؛ یعنی امیال و شهواتش را به خوبی در راه رضای دوست به کار می گیرد. برخی گمان می کنند انسان خوب بودن به مثلاً نداشتن شهوت و غضب است، ولی این گونه نیست. مؤمن شهوت و غضب دارد اما آن را در راه درست مصرف می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما