loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گروه فرقان

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده علی کردی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 282

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

کتاب گروه فرقان، شامل تاریخچه شکل گیری و دیدگاه ها و ایدئولوژی این گروه التقاطی به قلم علی کردی و توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است. کتاب گروه فرقان در سه بخش تنظیم شده است. بخش اول، به بررسی و شناخت مختصری از ایدئولوژی این گروه اختصاص دارد و دیدگاه امام خمینی(ره) را نسبت به گروه های التقاطی ارائه کرده است.

در بخش دوم، به مراحل شکل گیری و فعالیت های گروه فرقان در قبل و بعد از انقلاب اسلامی پرداخته شده است. ترور چهره های اسلامی و انقلابی و در حقیقت ضربه های جبران ناپذیر به انقلاب اسلامی، عمده ترین فعالیت این گروه بوده است.

در بخش سوم کتاب گروه فرقان، برخی از مواضع و دیدگاه های گروه فرقان درباره موضوع هایی مانند برپایی نظام اسلامی در ایران بررسی شده است. اسناد و تصاویری از این گروه در پایان کتاب آورده شده است.

گروه التقاطی فرقان، فعالیت ضدانقلابی خود را از قبل از انقلاب و در مساجد جنوب تهران آغاز کرد و بر افکار و اندیشه های جوانان تاثیر گذاشت. این گروه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در ضدیت با روحانیت مبارز و آگاه، مشی بسیار رادیکال و تندی اتخاذ کرد و اوج دشمنی اش را در ترور شخصیت های اسلامی و انقلابی نشان داد.

در رویکرد تروریستی گروه فرقان افرادی مانند استاد مطهری، دکتر مفتح، آیت الله قاضی طباطبایی و حاج مهدی عراقی به شهادت رسیدند و شخصیت های دیگری مجروح شدند. سرانجام با یک سلسله عملیات های اطلاعاتی، خانه های تیمی این گروه شناسایی و اعضای اصلی در 18 دی ماه 1358 دستگیر شدند. پس از بازجویی و محاکمه، سرکرده و پنج تن دیگر از سران گروه فرقان در تاریخ سوم خرداد 1359 اعدام شدند.

کتاب گروه فرقان، نوشته علی کردی است و در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما