loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ تفسیر قرآن - جلد اول

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده علی اکبر بابایی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 611

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

آگاهی از تاریخ تفسیر؛ در تفسیر صحیح قرآن و استفاده بهینه از آثار تفسیری نقش مهم و بسزایی دارد. در تاریخ تفسیر با ویژگی های مفسران، کتاب های تفسیری، چگونگی تفسیر در دوران های مختلف، تغییرات و تطورات مکاتب و روش های مختلف تفسیری آشنا می شویم .

کتاب تاریخ تفسیر قرآن برای نیل به این اهداف تدوین شده است

جلد نخست این اثر ( کتاب حاضر) تاریخ تفسیر عصر رسالت تا پایان دوران غیبت صغری (329 ه .ق )را در بر می گیرد، و در آن حدود 280 مفسر و 48 کتاب تفسیری موجود است و بیش از 230 کتاب تفسیری مفقود معرفی می شود .

همچنین اثبات تفسیر شدن تمام قران کریم توسط پیامبر اکرم (ص)، کتابت تفسیر در عصر آن حضرت، وجود مفسران برگزیده ی خداوند پس از ایشان، نقش امامان معصوم (ع) درتفسیر قرآن ،معرفی مفسران صحابی، تابعین و پس از تابعین، و بیان مآخذ ،ویژگی ها و تطورات تفسیر در عصر رسالت، عصر حضور امامان معصوم و دوران غیبت صغری نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این کتاب می باشد.

جلد اول کتاب تاریخ تفسیر قرآن در 3 فصل و 611 صفحه تدوین یافته و دارای نمایه های متنوعی می باشدکه نمایه ی آیات ،نمایه ی روایات نقل شده از معصومین (ع) ،برخی سخنان نقل شده از صحابه وتابعان و نمایه نام معصومین (ع) ،اعلام و نام کتب ونمایه کتاب های تفسیری معرفی شده ، همچنین نمایه ی مفسران معرفی شده در این کتب از آن جمله هستند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما