loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندگی مهدوی: (اخلاق و اوصاف منتظران)

ناشر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)

نویسنده جواد محدثی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 200

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

این کتاب در سه بخش اخلاق فردی، رفتار اجتماعی و اوصاف منتظران تنظیم شده است و در هر بخش به تناسب، از برخی صفات و ویژگی ها در یک زندگی مهدوی و منتظرانه برای ظهور موعود، سخن رفته است.

در بخش اول این کتاب با عنوان «اخلاق فردی» 18 صفت مورد بررسی قرار گرفته است. این صفات عبارتند از: ایمان و خدامحوری، زندگی معنوی، بصیرت دینی، یاد خدا و ذکر، یاد مرگ و قیامت، انس با قرآن، انس با مسجد، دعا و عبادت و تهجد، تعهد به آداب و سنن دینی، تقوا و ترک گناه، اخلاص، قناعت، صبر و شکیب، ادب، حفظ زبان، محاسبه نفس، طهارت و همدلی با اهل بیت(ع).

در بخش رفتار اجتماعی نیز از 17 صفت حسن خلق، محبت و دوستی، صدق و امانت، تعامل و رعایت حقوق دیگران، تقدیر و سپاس، نقدپذیری، خدمت به مردم و نیازمندان، وفای به عهد و قول و قرار، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، عمل به تکلیف، درآمد و کسب حلال، وحدت و همبستگی، ولایت مداری و پیروی از علمای دین، تولی و تبری و عصر ظهور الگو برای عصر غیبت، سخن گفته شده است.

بخش اوصاف منتظران نیز 20 صفت اشخاصی با زندگی منتظرانه را تشریح کرده است. انتظار فرج، امید به آینده، شناخت حجت خدا، عهد و پیمان با مولی، اصلاح جامعه و مبارزه با مفاسد، دعا برای ظهور، شهادت طلبی، صبر بر هجران و حفظ ایمان، زمینه سازی، تربیت ولایی فرزندان، بصیرت و بینش، یاد امام زمان(ع)، تقوا زمینه ساز دیدار، احساس حضور در محضر همچون یاران مهدی، عمل به توصیه های حضرت مهدی(ع)، الگو برای خانواده و دیگران، تبلیغ فرهنگ انتظار، جمعه و انتظار و عطر انتظار این صفات هستند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما