loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دولت سلجوقیان

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 29191 10003022
9,000 8,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

دولت سلجوقی، یکی از بزرگ ترین دولت ها، و دوره سلاجقه، از مهم ترین دوره های تاریخی اسلام و ایران است. وسعت جغرافیای سیاسی این دولت، همزمانی آن با افول دانش عقلی و توسعه یافتن علوم نقلی و نقش آن ها در این مهم، گسترش جنگ ها و درگیری های فرقه ای، بحران های اجتماعی پی در پی، وجود رقبای سیاسی ای همانند غزنویان، قراختاییان، خوارزمشاهیان، غوری ها، غزها، اسماعیلیان و حتی حکومت عباسی و سرگرم شدن سلاجقه با همه آن ها از مشخصات بارز این دوران است.

افزون بر این، وجود دولت رقیب و قدرتمند اسماعیلی مذهب فاطمیان در مصر و شکل گیری جنگ های صلیبی که سلجوقیان با بی تفاوتی از کنار آن گذشتند، اهمیت بررسی دوره سلاجقه را دو چندان می کند. سلجوقیان با نقش آفرینی مهمی که در تمدن اسلامی داشتند، در حیات سیاسی خود دو دوره را سپری کردند؛ دوره اول، عصر اقتدار آن هاست که در جهان اسلام همانند یک امپراطوری و در مغرب زمین به عنوان یک رقیب قدرتمند در برابر روم ظهور یافتند. دوره دوم، عصر تجزیه و فروپاشی دولت ترکمانان است که بازماندگان آل سلجوق در این دوره به دشمنی با یکدیگر پرداخته و زمینه ساز سقوط آن شدند.

مطالب کتاب ذیل سه بخش و هشت فصل سامان یافته است.
بخش اول: سلجوقیان در تاریخ (شاخه های سلجوقیان و دولت های معاصر سلجوقی)
بخش دوم: جامعه و مذهب در عصر سلجوقی (اوضاع اجتماعی، اوضاع دینی، و ساختار حکومت سلجوقی)
بخش سوم: تمدن اسلامی در عصر سلجوقی (هنر، ادبیات، و علوم عقلی و نقلی).

فهرست منابع، اسامی و اماکن پایان بخش کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما