loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نبرد شرق بصره: طراحی، فرماندهی و اجرای عملیات کربلای 5

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در این کتاب، عملیات کربلای 5از دیدگاه مدیریت و فرماندهی جنگ در سه فصل تشریح شده است .فصل اول با عنوان "طرح ریزی در شرایط ویژه "به تبیین شرایطی اختصاص دارد که پس از عملیات کربلای 4، ضرورت انجام عملیات دیگری با تضمین پیروزی را ایجاد کرده بود .فصل دوم با عنوان "هجوم به مستحکم ترین خطوط دفاعی دشمن "شرح اجمالی عملیات است .در این فصل همچنین به ویژگی و نکات برجسته عملیات اشاره می شود .فصل سوم "بازتاب ها و دستاوردها "نام گرفته که واکنش رسانه های گروهی، مواضع آمریکا و شوروی، جنگ شهرها و شرایط ایران برای پایان جنگ را منعکس می کند .در بخش ضمایم، جدول سازمان رزم عملیات کربلا، جدول اطلاعات یگان های دشمن، نیز فهرست راهنمای موضوعی به طبع رسیده است .

یازدهمین جلد از مجموعه "گزارش عملیات "به شرح عملیات کربلای 5اختصاص دارد. گفتنی است در این عملیات، رزمندگان اسلام از موانع نفوذناپذیر شرق بصره (شلمچه) عبور کردند و این شهر در معرض تهدید واقع شد .در نتیجه این موفقیت، آمریکا در خلیج فارسی عملا وارد جنگ با ایران شد و شورای امنیت را وادار به تصویب قعطنامه 598نمود که در آن به خواسته های جمهوری اسلامی توجه جدی شده بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما