loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جدال در زیویه

ناشر سوره مهر

نویسنده عباس پاسیار | محمدتقی مشکوری

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 96

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 29412 10003022
20,000 19,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر در چهار بخش تدوین شده است.
در بخش نخست، خاطرات شهید محمدتقی مشکوری (که به عنوان تخریبچی در جبهه ها حضور داشته ) تحت نام یک بال و صد پرواز آمده است . در این خاطره ، نحوه حرکت مین گذارها در هنگام عملیات ، شجاعت این عزیزان ، ملاقات یکی از مجروحان با امام زمان (عج ) و شهید شدن بسیجیان تخریبچی در میدانهای مین وصف شده است . در بخش دوم ، خاطرات عباس پاسیار از جبهه های کردستان به چاپ رسیده است . در این خاطره ، مبارزه برای آزادسازی بانه و سردشت از دست کومله و نبرد در منطقه زیویه تشریح شده است . بخش سوم ، خاطرات ولی صابری تحت عنوان >دژ انصار< است که به فتح شلمچه و بیرون راندن دشمن از دژ مرزی و شهادت گروهی از بسیجیان اختصاص دارد. در بخش چهارم ، خاطرات حمید حسینی ـ در مورد عملیات کربلای چهار و شناسایی مناطق اطراف شلمچه ـ آمده است .

یادداشت رهبر معظم انقلاب بر این کتاب:

چند ساعتی از شب و روزهای ایام مبارک شهرالله به خواندن این خاطرات گذشت. با اینکه آدم های متفاوت، از جاها و قضایای متفاوت و در زمانهای متفاوت، و همه بی خبر از یکدیگر گفته و نوشته اند، محصول همه ی این خاطرات، یک چیز است: همه از عظمت حادثه ی هشت ساله ی دفاع مقدس و تحول شگرفی که در دل و جان و فکر و عمل جوانان این کشور پدید آورده بود، خبر می دهند و ابعاد بی نهایت این معجزه ی الهی تاریخ را ـ بتقریب ـ نشان می دهند .. دریغ از آن روزهای فراموش نشدنی، دریغ از آن ماجرای معجزه نشان، دریغ از آن تجربه ی درس آموز و جانهای پاکی که آن را شکل دادند .. و دریغ از آن جویبار رحمت و فضل خدا که کسانی چه زیرکانه و هوشمندانه از آن نوشیدند .. خوشا بحال آنان و افسوس بر جانهای محرومی که در سرنوشتشان بهره از آن لطف بیحساب رقم نخورده بود. آنان که بهره مند شدند، به گذشت و مجاهدت و موقع شناسی ـ والبته بتوفیق حق ـ این نعمت را یافتند .. و ما ..

آیا نباید با هوشمندی و زیرکی، جویبار رحمت را که هرگز منقطع نیست ـ و هرگاه به گونه ئی و در مجرائی ـ بشناسیم و با گذشت و مجاهدت، توفیق الهی را جلب و خود را از آن سیراب سازیم؟ ..

در میان این نوشته، نوشته شهید از همه معطرتر و معنوی تر و مؤثرتر است و نوشته ی "ولی صابری"، از همه زیباتر و هنرمندانه تر ..

1370/12/23
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما