loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر پیشگیری از اعتیاد با رویکرد اسلامی

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده عباس پسندیده | محمدرضا کیومرثی

مستندساز همایون هاشمی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 245

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 29432 10003022
100,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اعتیاد، یکی از مشکلات جدّی جوامع امروزی و دارای ابعاد مختلفی است که از جمله این ابعاد، بُعد معنوی آن است. بررسیهای انجام شده در داخل و خارج از کشور، از اهمیت دینی و معنویت به عنوان عاملی قوی و محافظت کننده در پیشگیری از مصرف مواد روانگردان و در غلتیدن به مهلکه اعتیاد حکایت دارند و چنانچه فرد یا افرادی از نظر وجود و حضور بُعد دینی- معنوی قوی باشند، احتمال مصرف مواد در آنها بسیار کمتر از دیگران است. به این ترتیب، استفاده از آموزه های دینی و برنامه ریزی های مبتنی بر فرهنگ، از جایگاه والای در برنامه های پیشگیرانه و درمانی برخوردار است.

استفاده از آموزه های آسمانی دین مبین اسلام و راهنمایی های معصومان (علیهم السلام) به خاطر اتّصال آنها به سرچشمه وحی و توحید الهی، همچون چراغی است فراراه برنامه ریزان و سیاست گزاران و نور هدایتی است برای خروج از تاریکی و گمراهی به سمت رستگاری.

بر همین اساس و مبتنی بر این آموزه وحیانی- که پیشگیری، مقدّم بر درمان است- و در راستای استفاده از توان عظیم و والای موجود در جامعه دینی کشور در پیشگیری و درمان اعتیاد، سازمان بهزیستی کشور بر آن شد تا موضع مهارتهای زندگی مبتنی بر رویکرد اسلامی را در پیشگیری از اعتیاد، در قالب کتابی برای استفاده همگان و به ویژه صاحبنظران برجسته علوم دینی تنظیم نماید. در این مسیر، «پژوهشکده اخلاق و علوم انسانی» دار الحدیث به یاری سازمان بهزیستی شتافت و همکاران گرانقدر این مجموعه علمی و دینی، اثری در خور در این زمینه فراهم ساختند که اگر نگوییم نخستین اثر در نوع خود در کشور است، بی تردید در زمره نادر آثاری است که فهم قرآنی و روایی را در مباحث مرتبط با پیشگیری و درمان اعتیاد، جاری ساخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما