loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

در ولایت مهدی (ع): شرحی بر دعای رضویه

ناشر کتاب نیستان

نویسنده سید مجتبی حسینی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 223

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 29442 10003022
12,000 11,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«در ولایت مهدی»، شرحی است بر دعای رضویه؛ نیایشی که در آن امام رضا علیه السلام برای نواده خود – که «صاحب الامر» نامیده می شود – دست به دعا بر می دارد. نویسنده در دوازده مجلس با محور قرار دادن فرازهایی از این دعای ارزشمند و پرمغز تلاش می کند تا شمه ای از ابعاد وجودی امام غائب از نظر را برای مخاطبان بازگو کند. این کتاب نه تنها سرفصل های وظایف شیعیان در دوران غیبت و خطوط اصلی ارتباط با امام را تبیین و ترسیم کرده که بسیاری از سؤالات نسل دیروز و امروز را پاسخ گفته و به بسیاری از شبهات و ابهامات در این زمینه روشنی بخشیده است. اصلی ترین رمز توفیق و بزرگ ترین لطف کتاب این است که تار و پود آن با کلام قرآن و اهل بیت علیهم السلام تنیده شده است. در مجلس دوازدهم – که پایان بخش کتاب است – و عنوان آخرین آغاز را بر پیشانی خود می بیند، نویسنده تأثیر ظهور امام زمان علیه السلام بر «عالم درون» را مهم تر از «عالم بیرون» محسوب می کند و چنین می گوید: در بحث غیبت امام زمان علیه السلام، می گوییم: که ان شاءالله ایشان ظهور کند و دنیا را پر از عدل و داد کند. می پرسند: بعد چه بشود؟ بگوییم: به همگان، به یک اندازه برسد، عدالت و امنیت برقرار شود. چرا به فکر «عالَم درون» نیستی؟ تو هیچ تلاش کرده ای تا ظهور را در عالَم کبیر – که عالم درون توست – محقق کنی؟ این ظهور در دوران غیبت هم قابل تحقیق است. اگر قرار باشد توحید در عالم بیرون تحقق پیدا کند، ارکانش ائمه علیهم السلام هستند. در عالم درون هم بخواهد تحقق پیدا کند، باز ارکان آن ایشان هستند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما