loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دکتر بدو: خاطرات سرتیپ دوم غلامحسین دربندی درباره امداد در دفاع مقدس

ناشر عماد فردا

نویسنده غلامحسین دربندی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 192

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

خاطرات کتاب «دکتر، بُدو» بخشی از خاطرات دفاع مقدس است که به نقش رزمندگان بهداری در جنگ می پردازد و امداد و نجات و خدمات آنها را نشان می دهد و سعی در ثبت و ضبط خاطرات آنها دارد.

در جبهه هر جایی گلوله توپ یا خمپاره ای به زمین اصابت می کرد اولین صدایی که شنیده می شد این بود که «دکتر، بُدو». در بیشتر یگان های رزمی به خصوص ارتش این حالت دیده می شد، زیرا هر گردان یک بهداری رزمی دارد و با آنها جلو می رود و از همین رو هر وقت حادثه ای رخ می داد یا انفجاری صورت می گرفت اولین صدایی که به گوش می رسید همین عبارت «دکتر، بدو» بود و گروه بهداری رزمی برای رسیدگی به حال مجروحان به محل انفجار می رفتند.
در جبهه ها هر گلوله ای که به زمین می خورد یک نفر مجروح می شد و وظیفه بهدارها از این جهت سنگین بود و در عملیات ها بهدارها باید مجروحین را در حالی که همه مشغول پیشروی بودند به عقب تخلیه می کردند.

نویسنده کتاب می گوید: زمانی که بالای سر فرد مجروح می رسیدیم هم در ابتدا کمک های اولیه را به وی می رساندیم و اگر بر اثر انفجار رزمنده ای به شهادت می رسید ما باید مقدمات انتقال پیکر شهید به عقب را فراهم می کردیم. با توجه به اخلاق اسلامی ما حتی مجروح و یا کشته دشمن را با رافت و مهربانی نیز رسیدگی می کردیم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما