loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تکنوکراسی

2.5 (8)

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده شهریار زرشناس

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 222

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب «تکنوکراسی» در دو بخش گفت وگوها و مقالات تنظیم و تدوین شده و در بخش دوم که یادداشت های زرشناس است، مقالاتی با عناوین خطر تکنوکرات های انقلابی نما دوباره احساس می شود، طیف بندی نئولیبرالیسم، سکولاریسم، تکنوکرات ها و مدرنیسم هنری در جنگ نرم، عملکرد نئولیبرالیسم ایرانی در عرصه اقتصاد چرا باید با نئولیبرالیسم مبارزه کرد؟، بررسی رویکرد نئولیبرالی ماهنامه مهرنامه: پیشبرد پروژه جنگ نرم از طریق مطبوعات روشنفکری نئولیبرالیست در ایران، کودتای نئولیبرال ها، سکولارها و سرمایه داری مدرن در ایران با نام فتنه سبز، خاستگاه نظری آشوب های بعد از انتخابات و جیغ بورژوازی در کوچه گردآوری شده است.

در بخشی از مقدمه می خوانیم: «دوره، دوره تکنوکراسی و تکنوکرات ها محدود به سال های موسوم «سازندگی» و «کارگزارانی»ها نیست، اصولگرا و اصلاح طلب هم نمی شناسد، گویا مانند روحی است که می تواند در هر کسی وجود داشته باشد. در این کتاب به چیستی تکنوکراسی، تاریخچه آن در غرب، نگاه متفکران غربی به این مفهوم، چگونگی ورود تکنوکراسی به ایران، اثرات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی حاکمیت تکنوکرات ها، معیارهای شناخت تکنوکرات ها، خطر تکنوکراتها برای ایران اسلامی و حکومت دینی و... پرداخته می شود.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

ابراهیم

مطالب کاملا سوگیرانه نوشته شده است و معنای واقعی تکنوکرات را توضیح نداده بلکه خواسته از جمهوری اسلامی دفاع کند

2 دی 1401

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما