loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عرفان اسلامی

ناشر شرکت چاپ و نشر بین الملل

نویسنده اسماعیل منصوری لاریجانی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 331

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در این کتاب ابتدا تاریخچه ای از سیر عرفان اسلامی، مختصات دوره های مختلف، عرفای برجسته و آثار ماندگار آن ها بیان می شود که تقریباً خواننده عزیز با فراز و فرود عرفان اسلامی و نحوه تطور و تکامل آن آشنا می شود. در فصل دوم ارکان عرفان، که شامل موضوع، مسائل و مبادی عرفان اسلامی است به اختصار تعریف می شوند تا در شکل بندی و فهم مطالب عرفانی برای خواننده محترم کاربرد داشته باشد. در فصل سوم، روش شناخت در عرفان اسلامی - که روشی شهودی است - به بحث گذاشته می شود و دیدگاه بعضی از بزرگان حکمت و عرفان مورد بررسی قرار می گیرد. حتی معرفت شهودی در قرآن کریم و کلام معصومین (ع) مورد استشهاد واقع می گردد.
در فصل چهارم بحث مهم وجود و وحدت وجود که جوهر عرفان اسلامی است مطرح می شود که فهم دقیق آن حل بسیاری از مسائل فلسفی و عرفانی را در پی دارد. در فصل پنجم مراتب وجود و پیدایش حضرات و عوالم را مطالعه خواهید نمود که لطایف رقیق عرفانی در خصوص علم الهی و کیفیت تعیّن و پیدایش عالم اعیان ثابته را برای شما روشن می سازد. در فصل ششم موضوع وحی، نبوت و ولایت و جایگاه آن در عرفان اسلامی مورد بررسی قرار می گیرد. به ویژه بحث خاتم ولایت و کیفیت سیر آن در امامت شیعه روشن می شود. در فصل هفتم حکمت معاد و تعارض آن با معاد جسمانی مورد بحث در قرآن و ادله محققان عرفا به اختصار بیان می شود. و در فصل هشتم، جایگاه عرفان عملی و کیفیت سیر و سلوک، بر اساس کتاب منازل السائرین خواجه عبدالله انصاری معرفی می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما