loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مردم سالاری دینی در نهج البلاغه

ناشر شرکت چاپ و نشر بین الملل

نویسنده علی کربلایی پازوکی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 465

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 29604 10003022
48,000 45,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «مردم سالاری دینی در نهج البلاغه» در شش فصل تدوین شده است. در این کتاب به موضوعاتی همچون «مفهوم شناسی مردم سالاری دینی»، «مبانی کلامی و سیاسی مردم سالاری دینی و حکومت دموکراسی لیبرال»، «اهداف و وی‍‍ژگی های نظام مردم سالار دینی»، «حقوق متقابل مردم و مسئولان از منظر نهج البلاغه»، «آسیب شناسی نظام مردم سالار دینی» و «مقایسه ی نظام های سیاسی» پرداخته شده است.
مولف در مقدمه، هدف از نگارش این کتاب را تلاشی در جهت تبیین زوایای مردم سالاری دینی به لحاظ مفهومی و در زمینه ی اصول، مبانی، اهداف، حقوق متقابل مردم و مسئولان و آسیب شناسی حکومت دینی در منابع اسلامی مخصوصا سرچشمه ی اصلی آن یعنی قرآن و نهج البلاغه و آرای دانشمندان اسلامی با توجه به الگوپذیری از رفتار حکومتی نبوی و علوی، می داند. وی در ادامه تصریح می کند: اهمیت نوشتار حاضر، تمرکزبخشی بحث مردم سالاری دینی برای اولین بار در مصادر اصلی آن، یعنی قرآن و نهج البلاغه و درس گیری از الگوی رفتاری حکومتی نبوی و علوی در این مورد است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما