loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کلیات تاریخ تمدن و فرهنگ اسلامی

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده محمدهادی یوسفی غروی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 240

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 29744 10003022
40,000 36,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «کلیات تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی» از 8 فصل تشکیل شده است. فصل اول به فرهنگ و تمدن و ارتباط آن دو می پردازد و مباحثی چون ارتباط تمدن با فرهنگ، عوامل مؤثر در زایش و اعتلای تمدن ها (عامل انسانی، فرهنگ، دین، عامل مادی و طبیعی) بیان می شود. در فصل دوم به ویژگیهای فرهنگ و تمدن اسلامی و عوامل پیدایی و شکوفایی فرهنگ و تمدن اسلامی و همچنین سهم حضرت علی (ع) و اهل بیت (ع) در پیدایش و گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی می پردازد.
شکوفایی علوم اسلامی، مظاهر تمدن اسلامی، طبقه بندی علوم اسلامی (قرائت، تفسیر، حدیث، فقه، اصول فقه، کلام) و علوم غیراسلامی (ریاضیات، نجوم، فیزیک و مکانیک، طب، کیمیا، فلسفه، منطق، تاریخ و تاریخ نگاری، جغرافیا و ادبیات) در فصل های سوم و چهارم بیان می شود.
فصل پنجم به تشکیلات سیاسی و اقتصادی و قضایی و هنر در فرهنگ اسلامی می پردازد. تأثیر تمدن و فرهنگ اسلامی بر تمدن غرب در فصل ششم تبیین می شود
نویسنده در فصل هفتم به عوامل انحطاط تمدن اسلامی اشاره می کند و در فصل پایانی به احیای تمدن اسلامی و نقش امام خمینی (ره) به عنوان بزرگ احیاگر دوره معاصر می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما