loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندگی در دولت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

مجموعه کتاب های حدیث زندگی

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

گردآورنده کتاب حمید عابدی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 180

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 29801 10003022
60,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مجموعه کتاب های «حدیث زندگی» ـ که پنجمین مجلّد از آن، اکنون پیش روی شماست ـ ، با هدف انتشار مقالات، گفتگوها و دیگر آثار برگزیده مجلّه حدیث زندگی، طرّاحی شده است. حدیث زندگی، دوماه نامه ای علمی، فرهنگی و ادبی، ویژه جوانانِ ۱۷ تا ۲۹ ساله است، که پس از انتشار چهار پیش شماره، از مهرماه ۱۳۸۰، هر دو ماه یک بار، به صورت مرتّب، منتشر و در سراسر کشور توزیع شده است.

حدیث زندگی، تلاش دارد تا به صورت علمی و روشمند (امّا به زبانی ساده و امروزی)، به دغدغه های فکری و اجتماعی و موضوعات مورد علاقه و نیاز جوانان بپردازد، مروّج فرهنگ ایرانی ـ اسلامی (در همه حوزه های: دانش، اندیشه، ادبیات و هنر) باشد، از جاذبه های صوریِ یک نشریه ویژه جوانان (با پایبندی به ارزش ها) برخوردار باشد و در حوزه آموزه ها و باورهای دینیِ جوانِ مسلمان ایرانی، در حدّ توان، به مستندسازی و اصلاح فرهنگی اهتمام ورزد.

هر شماره از حدیث زندگی، از سه بخشِ: علمی، اجتماعی و ادبی تشکیل شده است. بخش علمی، مشتمل بر آثار: علمی، اجتماعی، روان شناسی ـ تربیتی، مَعارفی و... در یکی از قالب های: مقاله (تألیف و ترجمه)، گفتگوی علمی، و معرّفی و نقد کتاب است. بخش اجتماعی، عهده دارِ ارائه: اطلاعات مفید برای نسل جوان، آسیب شناسی زندگی جمعی، مشاوره، دیدگاه های مخاطبان، و... است که در قالب: گزارش، گفتگوی اجتماعی، نقد و طنز اجتماعی عرضه می شود. بخش ادبی نشریه نیز قالب های: داستان، شعر، خاطره، قطعه ادبی، مقاله ادبی و نقد ادبی (تألیف و ترجمه) را در بردارد.

حدیث زندگی، نشریّه ای «موضوعی» است، به این معنا که بخش های علمی و اجتماعی (و گاه ادبیِ) آن، در هر شماره، به یکی از مسائل مورد نیاز و توجّه جوانان اختصاص دارد. در انتخاب موضوعات، علاوه بر مشورت های کارشناسی، به خواست ها و نیازهای ابراز شده از سوی مخاطبان جوان مجلّه (به صورت های: حضوری، مکاتبه ای و اینترنتی) و بویژه به نتایج نظرسنجی از مشترکان، توجّه شده است و پس از این نیز ـ به یاری خداوند ـ چنین خواهد بود.

موضوعاتی که تا امروز (شماره۴۵) در حدیث زندگی مطرح و بررسی شده اند، عبارت اند از: دوستی، شادابی، اعتماد به نفس، اُنس با خدا، آراستگی، آرامش، موفّقیت، فراغت، امید، عفاف، روابط اجتماعی، مهارت های زندگی، بهداشت روان، محبوبیّت، هویّت، دین و خوش بختی، امروزی شدن، بهداشت بشری، آینده،
منفعت و مصلحت، نیاز، اضطراب، مُروّت و مُدارا، افسردگی، شخصیّت سالم، توسعه، دین و آزادی، زندگی با دیگران، جهان بدون مرز، میراث معنوی، سرمایه اجتماعی، نوآوری و اصلاح، ارزش های اخلاقی، کار و اشتغال، دین و عدالت، پیامبرِ رحمت، ازدواج (دو شماره)، معنای زندگی، انسان و طبیعت، قرآن و زندگی، آرمان شهر، هنر و زندگی، بهره وری، شادکامی، آدم و حوّا (ویژگی های دختران و پسران)، مرگ، طبایع آدمی (آب، باد، خاک و آتش)، و عشق.

زندگی در دولت مهدی(عج)، در بردارنده هجده مقاله، به قلم نویسندگان مختلف است که از شماره های گوناگون حدیث زندگی، انتخاب شده اند و به خاطر یکی بودن موضوع آنها یا داشتن ارتباط موضوعی، در کنار هم قرار گرفته اند و البته در انتخاب مقالات، علاوه بر استواری علمی، به جوانانه و کاربردی بودن، داشتن ادبیاتی امروزی و این که در مجموع، دیدگاه دین را در موضوع مورد بحث به دست دهند، توجّه شده است.

امید که در موضوعات مورد بحث (مهدویت، غیبت، انتظار، ظهور، آرمان شهر شیعی، دولت مهدی(عج) و...)، از عهده روشنگری، خرافه زدایی و نیز ارائه چارچوبی برای جامعه قرآنی و زیست مسلمانی، برآمده باشیم!

گفتنی است که مقالات، به سفارش بخش علمیِ مجلّه نوشته شده اند و تا این جا، دو نوبت ویرایش علمی و ادبی را: یک بار در انتشار اوّلیه(در مجلّه) و بار دیگر در چینش جدید، پشت سر گذاشته اند.

در پایان، بر خود، لازم می دانم که از تلاش نویسندگان محترم و نیز همکارانم در حدیث زندگی، سپاس گزاری نمایم و عموم خوانندگان و اهل نظر را به نقد این مجموعه و اظهار نظر درباره آن، فراخوانم.

عبد الله حسن زاده

سردبیر حدیث زندگی

فروردین ۱۳۸۸
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما