loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نازنین و بوبوک

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده فئودور داستایفسکی

مترجم رحمت الهی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 141

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 29805 10003022
50,000 47,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب از دو بخش مستقل نازنین و بوبوک تشکیل شده که در هر بخش داستانی بلند از زبان نویسنده روایت می شود و ارتباطی نیز میان آنها وجود ندارد.
به گفته رحمت الهی، مترجم این اثر، کتاب حاضر یکی از داستان های کتاب «یادداشت های روزانه یک نویسنده» است که همه آن به صورت جدا جدا و مستقل انشا شده است.
در مقدمه ای که داستایوسکی بر این کتاب نوشته آمده است: " از خوانندگان حکایتم پوزش می خواهم که این بار به جای خاطرات روزانه معمولی، فقط به نوشتن حکایتی اکتفا می کنم. حقیقتا در حدود یک ماه مشغول تهیه این داستان بوده ام. این داستان را خیالی نامیده ام. و حال آنکه شخصا معتقدم که در حقیقت واقع است؛ ولی از طرف دیگر خیالی هم هست، مخصوصا شکل حکایت تخیلی است، به این دلیل لازم می بینم که بدوا آن را توصیفی بکنم.
این قطعه، نه داستان است نه یادداشت روزانه. در خقیقت این سبک هنری برای بیان مفهوم چیز تازه ای نیست: ویکتور هوگو در کتاب آخرین روز یک نفر محکوم به مرگ همین سبک را به کار برده است. هوگو از یک نفر تندنویس چیزی نمی گوید، اما امری غیر بدیهی و بسیار مهمتر را پیش می کشد. از این طریق که فرض می کند مردی که به مرگ محکوم شده، آن نیرو و حتی فرصت را دارد که نه تنها به آخرین روزهای خود بلکه به آخرین ساعات و دقایق زندگی خود به تمامی معنی بیاندیشد و آنها را یکایک یادداشت کند و عینا و دقیقا عکس برداری کند. اگر هوگو می خواست که از این فرض خیالی صرف نظر کند، آن وقت مجبور بود که اصلا از نوشتن کتاب، کتابی که حقا از بهترین کتابهای اوست، چشم بپوشد و هیچ وقت این کتاب به وجود نمی آمد."
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما