loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ ایران در قرون نخستین اسلامی (دوره دو جلدی)

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب تاریخ ایران در قرون نخستین اسلامی (دوره دو جلدی)، نوشته برتولد اشپولر است و با ترجمه جواد فلاطوری و مریم میر احمدی در انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است. پژوهش حاضر بر اساس متون اصلی و کتب منشأ به زبان های عربی، فارسی، ترکی و تحقیقات اروپائیان درباره دیگر منابع قدیمی مانند مسکوکات و آثار تاریخی ایران پدید آمده است.

مؤلف کتاب، پروفسور اشپولر، سالیانی طولانی فعالیت های علمی خود را وقف تاریخ و فرهنگ ایران کرد و در این اثر کم نظیر خود، علاوه بر مسائل سیاسی ایران در صدر اسلام، به اوضاع اجتماعی، ساخت اقتصادی، مناسبات داخلی، شیوه حکومت، مسائل بازرگانی و نحوه داد و ستد و سرانجام حیات معنوی ایران در قرون نخستین اسلامی پرداخته است.

ولی با این وصف این طور به نظر من می رسید که اقدام بر نگارش کتابی مفصّل درباره سنوات 633 تا 1055 میلادی (برابر با 15 تا 447 هجری) یعنی درباره زمان واقع بین ورود عربها به ایران و پیروزی و غلبه سلجوقیان ترک در این سرزمین، در صورتی به حقّ و به جاست که چنین کتابی اجزای بنای تاریخ کامل و تا حدّ امکان خالی از نقیصه ای را - بر پایه منابع دست اوّل و اصیل و براساس موادّ موجود - درباره تمام دوره های....
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما