loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سر دلبری: راهکارهای کسب محبوبیت

The Secret to Being Loved

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده محمد سبحانی نیا

ویراستار حسین پورشریف

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 112

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 29869 10003022
40,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مروری قرآنی و روایی در زمینه راه های جلب محبت دیگران و کسب محبوبیت است. در این اثر نخست به بحث در مورد اهمیت و جایگاه روابط اجتماعی و معاشرت مطلوب با مردم پرداخته شده و لزوم آراستگی ظاهر و کسب مهارت های اخلاقی و رفتاری در زمینه مهر و محبت به دیگران از منظری اسلامی بیان شده است. نویسنده با استفاده از متون دینی، بر ضرورت استعمال بوی خوش، پاکیزگی، فروتنی، خوش گمانی نسبت به دیگران، گذشت، وفاداری، انصاف، گشاده رویی، مهربانی، بردباری، خیرخواهی، هدیه دادن به دیگران، قدردانی از از نیکی آنان، حسن همجواری با همسایگان، داشتن روابط خانوادگی با خویشاوندان و برخی دیگر از شاخص های اخلاقی در زمینه جلب محبت افراد نسبت به خود اشاره نموده و این امور را از مهمترین مهارت های اخلاقی و رفتاری در این زمینه عنوان کرده است.

ما در این پژوهش، در صدد تبیین جاذبههای عمومی با رویکردی کلّی هستیم. اگر با نگاه دقیقتر به اقدامات جاذبه آفرینی که کلیدهای ارتباطی به شمار می آیند، بنگریم، خواهیم دید که برخی جاذبه ها- که در نگاه کلّی جاذبه به شمار می روند- ممکن است برای گروهی خاص جاذبه به شمار نیایند و یا از نظر شرعی و اخلاقی، تحصیل آنها جایز نباشد، و یا برخورداری از آنها برای گروهی دیگر در اولویت نباشد. از این رو برای گروهها و اصناف خاص (مانند: جوانان، بانوان و یا کهنسالان)، برخی اقدامات جاذبهآفرین، متفاوت اند و اولویت ها تغییر می کنند. لذا چون تبیین جاذبه های ارتباطی برای صنوف و افراد خاص، نیازمند پژوهشی مستقل است، در این اثر، تنها به رویکردِ عمومی آن بسنده می کنیم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما