loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شناخت نامه قرآن بر پایه قرآن و حدیث (دوره چهار جلدی)

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده محمد محمدی ری شهری

مترجم حمیدرضا شیخی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 2896

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 29983 10003022
800,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

شناخت نامه قرآن بر پایه قرآن و حدیث، در واقع، قرآنشناسی از منظر بهترین قرآن شناسان است. در این کتاب، برای نخستین بار، آنچه خداوند منان در توصیف کتاب خود فرموده و آنچه پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام در تبیین جایگاه رفیع این کتاب آسمانی بیان کرده اند، در کنار هم، با نظمی نوین و سهل الوصول، همراه با تحلیلهای مورد نیاز، در هفت بخش، تقدیم قرآن پژوهان می گردد:

بخش یکم، در باره جایگاه قرآن در حوزه معرفت دینی

در این بخش، نامها و اوصاف قرآن، نزول قرآن، گردآوری قرآن، مصونیّت قرآن از تحریف، اعجاز قرآن، جامعیّت قرآن، رویارویی با قرآن، نَسخ در قرآن، حدوث قرآن، و رابطه قرآن با کتاب های آسمانی، در ده فصل، ارائه می شود.

بخش دوم، در باره برکات قرآن

در این بخش، برکات قرآن برای جامعه، برای دلها، برای خانه ها، و دیگر برکات این کتاب آسمانی، همچنین داستانهایی از برکات قرآن و تأثیر آن در جانها، و نیز نکاتی درباره درمان با قرآن، و خواص قرآن، در هفت فصل، تقدیم می گردد.

بخش سوم، در باره ویژگیهای قرآن

این بخش، در پنج فصل، حقایقی را در زمینه ویژگی های لفظی و معنوی قرآن، آداب اختصاصی مربوط به این کتاب آسمانی، آیاتی که نامهایی ویژه دارند، و سوره هایی که از عناوین خاص برخوردارند، در اختیار خوانندگان قرار می دهد.

بخش چهارم، در باره تعلیم و تعلّم قرآن

این بخش، در سه فصل، به رهنمودهای پیامبر صلی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام درباره تعلیم و تعلّم قرآن، و از حفظ کردن آن، اختصاص دارد.

بخش پنجم، در باره تلاوت قرآن

در این بخش، فضیلت تلاوت قرآن، آداب تلاوت آن، مواردی که تلاوت قرآن ممنوع است، نکاتی در باره ختم قرآن و قاریان این کتاب آسمانی و اختلاف قرائات، در شش فصل، تبیین می گردد.

بخش ششم، در باره تفسیر و تأویل قرآن

در این بخش، نیاز قرآن به تفسیر و تأویل، شناخت تفسیر و تأویل این کتاب آسمانی، و تفسیرهای ناروا از آن، در پنج فصل، مورد بررسی است.

بخش هفتم، در باره روش تبلیغ در قرآن

در این بخش- که آخرین قسمت «شناختنامه قرآن» است- شیوه های تبلیغی قرآن که عبارت است از دعوت مردم به آئین حق با تکیه بر برهان و موعظه و جدال احسن و بهره گیری از مَثَل و سوگند، در پنج فصل تبیین می گردد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

عبدالعظیم دژدار

سلام ازاقدام فرهنگی شما کمال تشکر را دارم ومن التوفیق ،

21 مرداد 1395

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما