loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

داعش: زیر ساخت های معرفتی و ساختاری - جلد اول

ناشر موسسه فرهنگی و هنری آفتاب خرد

نویسنده حسن مصطفی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 286

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

جهان اسلام طی چند سال اخیر با تحولاتی مواجه بوده است که می توان آن را در قالب بیداری اسلامی مفهوم سازی کرد. این تحولات علیرغم این که با موج اسلام خواهی و هویت دینی آغاز گردید، اما دست های آشکار و پنهان سبب ساز فتنه هایی شده اند که آتش تضاد، تکفیر، اسلام هراسی و تضاد بین مسلمانان را در قالب یک استراتژی فراگیر به جهان اسلام تحمیل کرده است. جریان تروریستی داعش از بطن و متن این استراتژی و رویکرد برآمده و با اشغال بخشی از خاک عراق و سوریه دست به جنایات و فجایعی زده است که الگوی اسلام هراسی غرب را تقویت می کند و آتش نفرت، کینه، تکفیر و ویرانی را در جوامع اسلامی باعث گردیده است. شناخت و تحلیل بنیان های فکری، انگیزشی، ساختاری و راهبردی این جریان مقدمه آگاهی از بنیادها، زیرساخت ها، علل و چرایی برآمدن این جریان است.
کتاب حاضر در شش فصل به این موضوع پرداخته که عناوین آن ها از این قرارند: زمینه های تاریخی پیدایش جریان های سلفی در جهان اسلام، پیشینه و روند شکل گیری گروه دولت اسلامی در عراق، فراز و نشیب دولت اسلامی از تشکیل گروه تا ادعای خلافت، ایدئولوژی و دیدگاه ها، ساختار و تشکیلات، اهداف استراتژی ها و رویکردهای عملیاتی.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما