loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تواضع و آثار آن

سیری در معارف اسلامی - جلد 27

ناشر دارالعرفان

نویسنده حسین انصاریان

تحقیق و تنظیم کتاب محسن فیض پور

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 468

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 30073 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
103,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این نوشتار که بخشی از سلسله سخنرانی های اخلاقی و عرفانی حجه الاسلام حسین انصاریان است، مباحثی اخلاقی در زمینه آثار و برکات تواضع و فروتنی در قبال مردم ارایه شده است. نگارنده نخست به تبیین حقیقت عبادت و لزوم معرفت در آن پرداخته و آثار عبادت به ویژه در ماه مبارک رمضان را بررسی نموده است. آنگاه بر لزوم غنیمت شمردن فرصت ها برای قرب الهی تأکید ورزیده و فضیلت روزه گرفتن و در فکر مرگ بودن و اخلاص در عمل را تبیین نموده است. در ادامه وی به مراتب تقوا اشاره نموده و حقیقت اعمال انسان در دنیا و بازتاب اخروی آنها را مورد بحث قرار داده است. در بخش دیگری از کتاب حاضر نویسنده به اهمیت تواضع و فروتنی در آموزه های اخلاقی اسلام و آثار آن اشاره کرده و ریشه تواضع و فروتنی، درجات و مراتب آن و سیره ائمه اطهار(ع) در این زمینه را ترسیم نموده است. بیان عوامل سعادت و شقاوت انسان، عظمت خلقت انسان، ضرورت پیوند با اهل بیت(ع)، اهمیت و ابعاد خدشناسی، آثار منفی تکبر و غرور در دنیا و آخرت و بیان برخی دیگر از آموزه های تربیتی اهل بیت(ع) از دیگر مندرجات این نوشتار است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما