loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرهنگ و تمدن ایرانی - جلد پنجم: سرگذشت سینما در ایران

ناشر افق

نویسنده گیسو فغفوری

ویراستار مژگان کلهر

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 119

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 30115 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
20,000 19,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«سرگذشت سینما در ایران» اثر «گیسو فغفوری» است که خودش هم مدتی است در زمینه ی فرهنگ و سینما فعالیت دارد. او در این اثر از تولد سینما در فرانسه تا سینمای ایران در دهه ی 70 را مورد بررسی قرار داده و به نوجوانان معرفی کرده است.

این نخستین فیلم خود را نمایش می دهند. فصل های بعدی کتاب درباره ی ورود سینما به ایران، نخستین دوربین فیلمبرداری در ایران، نخستین سینمای تهران و نخستین فیلم های ایرانی است. رونق فیلم فارسی، تولد سینمای متفاوت و سینمای سیاسی فصل های دیگر این کتاب اند. به سینمای دوره ی پس از انقلاب اسلامی هم در فصل هایی با نام های سینمای سرگردان، سینمایی دیگر، تولد دوباره و درخشش نسل جنگ پرداخته شده است.

نویسنده از منابع زیادی مانند کتاب های مشهور و معتبر این حوزه مثل تاریخ سینمای جمال امید استفاده کرده است. هم چنین از دوره های مجله ی فیلم و بولتن های جشنواره ها به خصوص برای دوره ی بعد از انقلاب بهره برده است. مولف گفت وگوهایی که در مقاطع مختلف با مدیران فرهنگی و سینماگران داشته و در برخی رسانه ها منتشر شده اند هم مورد استفاده قرار داده است. در پایان کتاب فهرست همه ی منابع آمده است که بچه ها می توانند از آن ها استفاده کنند.

از آن جا که مخاطب این کتاب نوجوانان هستند، گیسو فغفوری برای نگارش آن نکاتی را مدنظر داشته است. نویسنده سعی کرده تا جایی که ممکن است از اصطلاحات سینمایی استفاده نکند و به زبان ساده بنویسد. قبل از شروع به نوشتن هم از شیوه نامه ای استفاده کرده که راه گشا بود. پس از اتمام نگارش، کتاب توسط یکی از منتقدان سینما بررسی شد که پیشنهاداتش برای بهتر شدن کتاب موثر بود.

این کتاب یکی از کتاب های مجموعه ی فرهنگ و تمدن ایرانی است که در انتشارات افق به چاپ رسیده است و به سرگذشت فرهنگ، علم و هنر در ایران می پردازد. اثر حاضر گرچه برای نوجوانان تالیف شده، اما برای همه ی علاقه مندان این مرزوبوم خواندنی و مفید است.
فرهنگ و تمدن ایرانی، مجموعه کتاب 10 جلدی است که کتاب های آن با نام ها زیر منتشر شده است:
1. سرگذشت شعر در ایران
2. سرگذشت نقاشی در ایران
3. سرگذشت موسیقی در ایران
4. سرگذشت نمایش در ایران
5. سرگذشت سینما در ایران
6. سرگذشت بازیگری در ایران
7. سرگذشت نجوم در ایران
8. سرگذشت معماری در ایران
9. سرگذشت پزشکی در ایران
10. سرگذشت فرش در ایران
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما