loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عاشقانه با کلمات (تاملاتی در زندگی، هنر و ادبیات): پسر بیشه های تمشک

ناشر سوره مهر

شاعر عبدالرضا رضایی نیا

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 108

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 30174 10003022
22,000 20,900 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

پنجاه شعر به هم پیوسته در منظومه نیماییِ «پسر بیشه های تمشک» روایتی لطیف از سفر زندگی را زمزمه می کنند، در این روایت خاطره ها و رؤیاها مرور می شوند؛ در تصویر فصل ها و آدمهای پیرامون و در گذر شتابناک ایام بر انسان و جهان تأملاتی روشن شکل می گیرد، جغرافیای خاک با ملکوت در هم می آمیزد و با درنگ های اشراقی پیوند می خورد.

رضایی نیا درباره این دفتر شعر خود نیز با پرهیز از کاریکلماتور نامیدن این جملات، بنا بر روال آشنا در گسترهی فرهنگ شرق آن را «کلمات» خواند و گفت: این اشعار کلماتی در رفت و آمد مدام میان شعر و نثر؛ با درنگ بر مضامین زندگی، هنر و ادبیات هستند. گونه ای از نثر ادبی در پیوند با شاعرانگی زبان و اندیشه های موجز که از امکانات گوناگون زبان شاعرانه در بیان اشارات و اندیشه هایی موجز بهره می برد، از جمله ایهام، طنز، و نظم و نسقِ کلمـات در تقطیع شعر منثور.

«پسر بیشه های تمشک» تکّه هایی است از دیروزهای درخشان؛ که هم از رنگهای جوشان زندگی سرشار است، هم از طعم دلپذیر دقیقه های سبز که در پسزمینه ای از هزارتوهای رازآمیز جان و جهان جاری است، با دلالتِ خورشید سلیس و آسمانی بیلک، در خطورِ بی انقطاع سنجاقکها و پروانه های حیران و ترنّم پرشورِ پرندگان، و درکنار این همه، نوازشِ زخمهایی ناگزیر که ـ هرچه هست ـ ناچیز مینماید، در برابر طعم و رنگ و ترانگیِ دقایق ناب تمشک.

سالهاست که به جبرِ اختیار از بیشه های تمشک دور افتاده ام، امّا هرچه می گذرد؛ در ذهنم تصویرِ پسرکی پُر رنگ و پُر رنگتر می شود که از بیشه های پیرامون شهر رهسپار خانه ی رؤیاهاست؛ با زمزمه ی کلماتی آبی که جوانه های نخستینِ شعر و شعورند؛ تابستانی گم شده، شهری گمتر و سایه روشن هایی که تا همیشه پیداست.

پنهان نمیکنم؛ این شعرها روزانه های همان پسرکِ بیشه هاست،

نبشته به جوهری شگفت؛ آمیزه ی خون زخمها و شیره ی پرطراوت تمشک...»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما