loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روش علم: بازخوانی اسلوب های اندیشه علمی از عصر روشنگری تاکنون

ناشر دنیای اقتصاد

نویسنده محمد طبیبیان

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 263

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

بنای نگارش این کتاب بر نقد روش های تدریس و تحقیق در ایران و ارائه تصویری جامع از تحول علم و پژوهش علم در جهان است.
مولف در مقدمه کتاب نوشته است: «طی سال ها تدریس دروس مختلف به دانشجویانی که از حیطه های متنوع تخصصی به دوره کارشناسی ارشد وارد می شدند برای من مشخص شد که در آموزش دانشگاهی ما جای تدریس روش، فلسفه و تاریخ علم بسیار خالی است. بسیاری از کتاب هایی که به عنوان روش تحقیق تدریس می شوند نیز از وجوه این موضوع غافل بوده و روش تحقیق را همچون آموزش مکانیکی مراحلی معرفی می کنند که اگر طی شود، نتیجه آن تولید کار علمی خواهد بود.
غافل از اینکه تولید کار علمی فعالیت و درگیر شدن در سنت تولید علم را طلب می کند و به همین دلیل نیز آشنایی به تاریخ تولید علم و فلسفه علم و چگونگی آن ضرورت می یابد.»
این کتاب از هشت فصل با عناوین ذیل تشکیل شده است: «عصر روشنگری»، «چند نکته درباره اندیشیدن»، «شناخت علمی تا ظهور اثبات گراها»، «روش علمی: اثبات گرایی و ابطال پذیری»، «ویرایش های مختلف ابطال پذیری»، «نظریه انقلاب های علمی کوهن»، «تورش در ادراک و استنتاج: ملاحظاتی درباره پژوهش در علوم رفتاری» و «ملاحظاتی درباره محدودیت های خردورزی».
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما